کرونا در ایران؛ بیش از سه هزار مبتلای جدید و وخامت حال ۴۰۶۸ بیمار

«کار کرونا از موج اول و دوم و سوم گذشته، ما با همه‌گیری ممتد روبه‌رو هستیم»

نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که روند همه‌گیری ادامه دارد- ایرنا

سه هزار و ۵۲۱ مورد جدید ابتلا و ۱۹۰ مرگ در شبانه‌روز گذشته، تازه‌ترین آمار رسمی کرونا در ایران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: «کار کرونا از موج اول و دوم و سوم گذشته، ما با همه‌گیری ممتد روبه‌رو شدیم.»

به گزارش مقام‌های رسمی در ایران، نمودارهای ورود و خروج و بستری بیماران در بیمارستان‌ها نشان می‌دهد که روند همه‌گیری ادامه دارد و ایران هر روز با شرایط جدیدی روبه‌رو است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران، در حال حاضر ۴۰۶۸ نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌اند. به گفته ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ایران، ۵۰ درصد از کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، فوت می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بر اساس آخرین گزارش، وزارت بهداشت ایران در شبانه‌روز گذشته سه هزار و ۵۲۱ مورد جدید ابتلا در ایران ثبت شده است؛ تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۴۴۹ هزار و ۹۶۰ نفر رسید و تعداد کل فوت شدگان ۲۵ هزار و ۷۷۹ نفر است.

۱۹۰ نفر نیز در شبانه‌روز گذشته در این کشور بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

کمیته همه‌گیری بیماری کرونا، گزارش داد، در هفته منتهی به چهارم مهر ماه، وضعیت بیماری کووید-۱۹ در ۱۳ استان ایران، روند صعودی یا آغاز اوج این بیماری را داشته است.

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران نیز با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های برخی بیمارستان‌ها گفت راه مقابله با کرونا به حداقل رساندن تعطیلی‌ها است.

او در یک برنامه رادیویی گفت به استان تهران اختیار ویژه‌ای برای تعطیلی بعضی مشاغل داده شده است.

در تهران نیز جلسه علنی روز سه‌شنبه شورای شهر تهران به دلیل ابتلای یکی از اعضا به کرونا تعطیل اعلام شد. محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران به «ایلنا» گفت، به دلیل ابتلای قطعی یکی از اعضای شورا و ارتباط داشتن وی با برخی از اعضای شورا، جلسات علنی شورا تا گرفتن جواب نهایی آزمایش کرونای سایر اعضاء تعطیل شده است.

هم‌زمان با ورود ایران به موج سوم ابتلا به کرونا در این کشور و هم‌زمانی آن با گسترش ویروس آنفولانزا در پاییز، نگرانی از افزایش مرگ و میرها در ماه‌های پیش رو در این کشور افزایش یافته است.

مراجعات شهروندان در بیشتر شهرهای ایران برای دریافت واکسن آنفولانزا تا جایی پیش رفته است که امروز وزارت بهداشت در این کشور اعلام کرد، واکسن آنفولانزا هنوز در داروخانه‌ها توزیع نشده است و از مردم خواست برای خرید واکسن به داروخانه‌ها مراجعه نکنند.

بیشتر از