فروش بلیت نامحدود، چاره شرکت‌های هواپیمایی برای جذب مسافر

بلیت نامحدود را می‌توان تا یک ساعت پیش از پرواز بدون پرداخت جریمه باطل کرد

یکی از راه حل‌های موجود فروختن بلیتی است که مسافر بتواند با آن بارها پرواز کند- JOE KLAMAR / AFP

برخی شرکت‌های هواپیمایی برای ترغیب دوباره مسافران به سفر و مقابله با رکود ناشی از همه‌گیری کرونا دست به فروش بلیت‌های نامحدود زده‌اند.

از آغاز همه‌گیری، با برقراری قرنطینه سراسری در کشورهای مختلف و لغو پروازهای شرکت‌های هواپیمایی سراسر دنیا، بقای این شرکت‌ها به خطر افتاده است.

کم‌کم محدودیت‌های سفر کاهش می‌یابد. با این حال بسیاری از افراد همچنان به دلیل قوانین قرنطینه و رعایت سایر نکات بهداشت عمومی به سفر نمی‌روند.

یکی از راه حل‌های موجود فروختن بلیتی است که مسافر بتواند با آن بارها پرواز کند.

شرکت هواپیمایی کانادا جزو شرکت‌هایی است که اخیراً دست به این کار زده و «بلیت نامحدود کانادا» را با حداقل قیمت ماهانه ۲۲۶۰ دلار می‌فروشد.

این بلیت را می‌توان به صورت یک، دو یا سه ماهه خرید و بعد مسافر می‌تواند با همان نرخ ثابت هر چند بار که بخواهد داخل کانادا پرواز کند.

همچنین مسافر می‌تواند بدون پرداختن هزینه اضافی تا یک ساعت پیش از پرواز آن را تعویض یا لغو کند.

 این بلیت‌ها را فقط تا ۲۳ سپتامبر می فروختند.

شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت مالزیایی موسوم به ایرآسیا نیز پیش از این دست به این اقدام زده بود و اوایل امسال به ساکنان مالزی برای پروازهای داخلی بلیت یک‌ساله نامحدود به قیمت ۴۹۹ رینگت (۹۴ پوند) فروخت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت هواپیمایی چاینا ایسترن نیز بلیت نامحدود مخصوص آخرهفته‌ها فروخت تا در پی وقوع همه‌گیری کووید-۱۹ اقتصاد خود را سر پا نگه دارد.

اما این بلیت چنان محبوبیتی به هم زد که این شرکت مجبور شد برنامه‌اش را عوض کند و بلیت‌های نامحدود را فقط برای استفاده در روزهای هفته بفروشد.

سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز برای جذب مشتریِ بیشتر رویکرد متفاوتی در پیش گرفته‌اند.

شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس فروش بلیت «پرواز به ناکجا» را آغاز کرد که همان ده دقیقه اول تمام شد و در تاریخ هواپیمایی‌ها جزو بلیت‌هایی شد که در کمترین زمان به فروش رفته است.

کانتاس تصمیم گرفت برای هفت ساعت تماشای مناظر استرالیا بلیت آزمایشی بفروشد. با توجه به وجود محدودیت‌های سفر در سیدنی، مبدأ و مقصد این پرواز همین شهر خواهد بود.

این پرواز روز ۱۰ اکتبر انجام خواهد شد و همان روز هم بدون توقف به فرودگاه باز خواهد گشت. مسافران این پرواز از مناظر اولورو، گریت بریر ریف و سایر جاهای دیدنی کشور لذت خواهند برد.

این هواپیمای بویینگ ۷۸۷ پذیرای ۱۳۴ مسافر خواهد بود و قیمت هر بلیت بسته به نوع آن بین ۵۷۵ تا ۲۷۶۵ دلار خواهد بود.

© The Independent

بیشتر از جهان