نسرین ستوده به دلیل مشکل قلبی به بیمارستان طالقانی منتقل شد

این وکیل زندانی از چهل روز پیش و در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است

نسرین ستوده وکیل حقوق بشر زندانی-Arash Ashourinia / AFP

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، وکیل زندانی از وخیم‌تر شدن حال این فعال حقوق بشر خبر داد.

آقای خندان در صفحه توییتر خود نوشت که از بند زنان تماس گرفته‌اند و گفته‌اند كه حال نسرين ستوده «وخيم تر» و به خاطر مشكل قلبی به بيمارستان طالقاني اعزام شده است.

نسرین ستوده از چهل روز پیش و در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زده است.

پس از گذشت یک‌ماه از شروع اعتصاب غذای ستوده در زندان، کارزاری اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد که طی آن گروهی از هنرمندان و نویسندگان ایرانی و خارجی خواستار آزادی نسرین ستوده از زندان شدند.

اولیویا کولمن، شهره آغداشلو، جی.کی. سیمونز، شیرین نشاط، جولیت استیونسون، نازنین بنیادی، نینا انصاری، آذر نفیسی، سیمون ریکس و ماز جبرانی از جمله هنرمندان و نویسندگانی بودند که با انتشار عکس خود با هشتگ FreeNasrin# همبستگی و اتحاد خود را در دفاع از حقوق نسرین ستوده و بسیاری دیگر از زندانیان سیاسی در ایران اعلام کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رضا خندان دوشنبه گذشته در پیامی توییتری گفته بود که نسرین ستوده چهار هفته است که ملاقاتهایش را قطع کرده و حال وی «به شدت نگران‌کننده» است.

نسرین ستوده بعد از صدور حکم اعدام برای نوید افکاری زندانی سیاسی، از مردم ایران و جهان خواسته بود تا در اعتراض به افزایش صدور احکام اعدام در ایران واکنش جدی نشان دهند.

وی همچنین خواستار تشکیل دادگاهی عادلانه و رسیدگی بی‌طرفانه به پرونده نوید افکاری و کلیه بازداشت شدگان اعتراضات شده بود.

نسرین ستوده به ۳۸ سال زندان محکوم شده است که پس از گذراندن ۱۲ سال از این حکم  به صورت «مشروط» آزاد خواهد شد. این حکم ۱۲ سال حبس به اتهام «تشویق فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن» علیه نسرین ستوده صادر شده است.

بیشتر از