سه ایرانی دیگر به حمله سایبری علیه منافع آمریکا متهم شدند

برای سومین روز متوالی، دادستان‌های فدرال ایالات متحده علیه شهروندان ایرانی پرونده‌های کیفری تشکیل دادند

‌پرونده اخیر به طرح اتهام علیه یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران هم می‌پردازد-عکس از مشرق

برای سومین روز متوالی، دادستان‌های فدرال ایالات متحده علیه شهروندان ایرانی به دلیل حملات سایبری پرونده‌های کیفری تشکیل دادند. پرونده اخیر به طرح اتهام علیه یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران هم می‌پردازد.
این جدیدترین اتهامات كه روز پنجشنبه در یک دادگاه منطقه‌ای آمریكا در الکسندریای ویرجینیا مطرح شد، به اتهامات یكی از اعضای سپاه پاسداران و دو نفر دیگر مربوط می‌شود. این افراد به سرقت هویت افرادی كه در زمینه فناوری فضایی و ماهواره كار می‌كنند متهم شدند.
به نوشته اسکای‌نیوز عربی، مقامات آمریکایی گفتند که هکرها از این هویت‌ها برای راه اندازی بدافزارهای مخرب، سرقت اطلاعات حساس و حقوق مالکیت معنوی استفاده می‌کنند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


عضو متهم سپاه پاسداران که سعید عربی نام دارد، ۳۴ ساله است. دو نفر دیگر به نام‌های محمدرضا اسپرغام ۲۵ ساله و محمد بیاتی ۳۴ ساله هستند. همگی این افراد شهروند ایران و مقیم ایران هستند.
در کیفرخواست از اسپرغام به عنوان «کاپیتان دارک کورد» یاد شده ‌است. این گروهی «بدنام از هکرهای ایرانی است که مسئول چندین عملیات هک در سراسر جهان» بوده‌اند.
دادستان ها می‌گویند این توطئه از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۹ ادامه یافته‌است. در کیفرخواست یکی از این حملات توضیح داده شده که در آن کسی از هویت یک استاد دانشگاه ناشناس استفاده کرده و سعی داشته به پروژه مربوط به پردازش تصاویر ماهواره متصل شود. این فرد ایمیلی فرستاده و از گیرندگان خواسته که برای کمک به پروژه روی پیوند کلیک کنند.
در اوایل این هفته هم دادستان‌های بوستون علیه یک شهروند ایرانی و یک فلسطینی به اتهام اقدامات سایبری خرابکارانه  در سراسر ایالات متحده  کیفرخواست‌هایی صادر کرد. این حملات سایبری در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی صورت گرفته و در آن، محتوای وب سایت با تصاویر این فرمانده ایرانی جایگزین شده و پیام‌های حمله به ایالات متحده آمریکا ارسال شده‌است.
روز چهارشنبه، آمریکا اعلام کرد که اتباع ایرانی به سرقت صدها ترابایت داده در یک کارزار دزدی موسسات در ایالات متحده، اروپا و خاورمیانه متهم شده‌اند.
روز پنجشنبه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، تحریم‌هایی را علیه گروه تهدیدات سایبری ایران موسوم به APT39 (تهدید مداوم پیشرفته ۳۹ ایرانی) و ۴۵ فرد مرتبط با این گروه اعلام کرد. پمپئو در بیانیه خود ایران را «یکی از مهمترین تهدیدهای امنیت سایبری و حقوق بشر در اینترنت در جهان» توصیف کرد.

بیشتر از جهان