موج دوم کرونا: احتمال یک قرنطینه همگانی دیگر در بریتانیا

ممکن است میلیون‌ها نفر مجبور شوند دوباره در خانه بمانند

در صورت بازگشت قرنطینه ممکن است زندگی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را در بریتانیا تحت تأثیر قرار دهد-Niklas HALLE'N / AFP

گزارش‌ها نشان می‌دهد اگر نرخ ابتلا به کووید-۱۹ هم‌چنان بالاتر رود، ممکن است دوباره لازم شود میلیون‌ها نفر که در معرض خطر ابتلای جدی هستند از خود محافظت کنند. 

مقامات بریتانیا قصد دارند برای افراد آسیب‌پذیرتر نامه بفرستند و از آن‌ها بخواهند یا در خانه بمانند یا از توصیه‌هایی پیروی کنند که مخصوص این افراد و با توجه به وضعیت سلامتشان تهیه شده است.  

به گزارش دیلی تلگراف این برنامه جدید ابتدا در مورد کسانی اجرا می‌شود که در مناطق کرونازده‌تر زندگی می‌کنند. اما در ادامه این گزارش از قول مقام ناشناسی آمده است که ممکن است در صورت لزوم، این طرح در مورد کل مردم انگلستان اجرا شود.

در این صورت ممکن است زندگی حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را تحت تأثیر قرار دهد. این رقم بیش از دو برابر جمعیتی است که در ماه مارس و آغاز همه‌گیری، قرنطینه و محافظت شدند.

هم‌زمان، دولت به شوراهای سراسر کشور هشدار داده است که ویروس کرونا در آسایشگاه‌ها دوباره شیوع یافته است.

روزنامه تلگراف این خبر را به نقل از نامه استوارت میلر، مدیر بهزیستی بزرگسالان وزارت سلامت و بهزیستی، خطاب به درمانگران، مدیران اجرایی محلی و مدیران سازمان‌های بهزیستی بزرگسالان گزارش داد.

او در آن نامه نوشته است: «به گزارش اداره بهداشت عمومی انگلستان، در سه روز گذشته تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در آسایشگاه‌ها رو به افزایش گذاشته است.»

«نتایج آزمایش‌ها نیز نشان از افزایش تعداد مبتلایان دارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

«هم‌اکنون بیشتر کارمندان مبتلا می‌شوند، اما واضح است که خطر پخش شدن ویروس در آسایشگاه‌ها یا سایر بخش‌های بهزیستی کشور وجود دارد. متأسفانه در برخی آسایشگاه‌هایی که اخیراً تعدادی مبتلا داشته‌اند، به نظر می‌رسد این اتفاق افتاده و ساکنان این آسایشگاه‌ها نیز مبتلا شده‌اند.»

شوراهای سه شهر نیوکاسل، گیتزهد و ساندرلند در شمال شرق انگلستان، از آسایشگاه‌ها خواسته‌اند که برای جلوگیری از افزایش تعداد مبتلایان، از دید و بازدید بستگان با ساکنان ممانعت کنند. به گزارش آی‌تی‌وی، شوراهای شهرستان‌ ووسترشر، شهر ولورهمپتون، شهرستان مستقل کرفیلی در ولز، و بخش‌هایی از کاونتری نیز چنین کرده‌اند.

طبق آماری که مسئولان امر ارائه داده‌اند، در فاصله مارس تا ژوئن مرگ‌ومیر در آسایشگاه‌ها حدود ۳۰ هزار مورد «بیش از حد معمول» بوده است.

سر مارک والپورت، از مشاوران علمی دولت، هشدار داده است که بریتانیا دوباره «در آستانه از دست دادن مهار اوضاع» همه‌گیری است.

طبق آمار رسمی، در دو روز پیاپی بیش از ۳ هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است، اما نرخ بستری و مرگ و میر هم‌چنان پایین است.

روز جمعه ییوان دویل، مدیر امور پزشکی سازمان بهداشت عمومی انگلستان، گفت «نشانه‌های نگران‌کننده‌ای» به چشم می‌خورد که ویروس در حال پخش شدن در میان سالمندان است.

طبق گزارش‌ها، برنامه حفاظتی جدید بر اساس «مدل خطر طبقه‌ای» تنظیم شده است و هدف از اجرای آن، حفاظت از افراد با توجه به عواملی مانند بیماری‌های زمینه‌ای، سن، جنسیت، و وزن است. روزنامه تلگراف نوشت که بوریس جانسون در نظر دارد از افراد مسن‌تر بخواهد در خانه بمانند.

© The Independent

بیشتر از جهان