آتش‌سوزی‌ها در آمریکا؛ مقامات «خود را برای تلفات زیاد آماده می‌کنند»

یک نفر به اتهام دو مورد ایجاد حریق عمدی در جنوب اورگن دستگیر شده است

پانصدهزار نفر در حال ترک مناطق خطرناک هستند-Kathryn ELSESSER / AFP

کیت براون، فرماندار اورِگِن، هشدار داد که با توجه به شمار زیاد گم‌شدگان در سه منطقه، تلفات بدترین آتش‌سوزی‌های تاریخ این ایالت ممکن است افزایش یابد.

اندرو فلپس رئیس مدیریت امور اضطراری این ایالت گفت مقامات «خود را برای تلفات زیاد آماده می‌کنند» و هزاران ساختمان از بین رفته است.

مقامات اورگن آمار دقیق تلفات را اعلام نکرده‌اند، اما طبق اخبار تاکنون دست‌کم هشت نفر کشته‌ شده‌اند.

جو کاست کلانتر ناحیه ماریون کانتی در شامگاه جمعه اعلام کرد دو قربانی آتش‌سوزی بیچی کرک واقع در نزدیکی سیلم را در عملیات جستجو پیدا کرده‌اند.

صدها آتش‌نشان در حال مقابله با دو حریق بزرگ هستند که خطر به هم پیوستن‌شان در نزدیکی پرجمعیت‌ترین منطقه اورگن و ازجمله مناطق حومه پورتلند وجود دارد.

وسعت آتش‌سوزی‌های چند روز اخیر این ایالت به بیش از ۳۹۰۰ کیلومتر مربع رسیده است، اما اگر با هم تلفیق شوند می‌توانند آن ‌قدر حرارت پدید آورند که  پاره‌های آتش را به ارتفاع هزاران متری آسمان بفرستند و سایر مناطق را دچار حریق کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم براون گفت بیش از ۴۰ هزار نفر از اهالی اورگن را از مناطق خطرناک بیرون برده‌اند و حدود ۵۰۰ هزار نفر نیز در مراحل مختلف انتقال هستند یعنی به آن‌ها گفته‌اند که منطقه را ترک کنند یا برای این کار آماده شوند.

خانم براون در نشستی خبری گفت بسیاری در جکسون کانتی واقع در جنوب این ایالت و ماریون کانتی در شرق سیلم مرکز ایالت گم شده‌اند.

البته بهبود شرایط آب‌ و هوایی اوضاع را بهتر کرده است و به عملیات پس از روزها وزش بادهای تند، گرمی هوا و پایین بودن رطوبت کمک کرده است.

استیون مایرز از گروه اطلاعات آتش‌سوزی این ایالت گفت: دیروز وزش باد اندکی فروکش کرد.

به گفته آقای مایرز حدود ۵۰۰ آتش‌نشان در حال مقابله با حریق‌هایی در نزدیکی پورتلند بودند. این آتش‌سوزی‌ها فقط چند کیلومتر از هم فاصله داشتند و ناهمواری منطقه بین آن‌ها عملیات زمینی اطفا حریق را محدود می‌کرد.

همچنین به گفته مقامات، یک مرد بابت دو مورد ایجاد حریق عمدی در جنوب اورگن دستگیرشده است.

گزارشهای تکمیلی در خبرگزاریها آمده است

© The Independent

بیشتر از جهان