ترامپ در یک هفته دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد

هفته گذشته کوزوو و صربستان اعلام کردند درنتیجه وساطت امریکا روابط اقتصادی خود را از سر می‌گیرند

هر نماینده مجلسی در دنیا می‌تواند نامزدی را برای جایزه صلح نوبل معرفی کند-ANDREW CABALLERO-REYNOLDS / AFP

هفته گذشته دونالد ترامپ در عرض یک هفته دو بار نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

جمعه گذشته، یکی از نمایندگان مجلس سوئد به نام ماگنوس یاکوبسون اعلام داشت که او دولت ترامپ را در کنار دولت‌های کوزوو و صربستان برای وساطت در انعقاد یک پیمان صلح بین این دو کشور اروپایی نامزد دریافت جایزه صلح نوبل می‌کند.

آقای یاکوبسون با نشر نامه خود به کمیته نوبل در توییترش این‌گونه توییت کرد: «من دولت آمریکا و دولت‌های کوزوو و صربستان را برای اقدام مشترکشان برای دستیابی به صلح و توسعه اقتصادی به‌واسطه معاهده همکاری‌ای که در کاخ سفید امضا کردند، نامزد دریافت جایزه نوبل کرده‌ام.»

وی افزود: «تجارت و ارتباطات سنگ بنای مهمی برای دستیابی به صلح است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته کوزوو و صربستان اعلام داشتند که درنتیجه وساطت آمریکا و بعد از دو روز ملاقات با مقامات دولت ترامپ در واشنگتن روابط اقتصادی خود را عادی کرده‌اند.

این دومین بار بود که در عرض یک هفته آقای ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل می‌شد. چهارشنبه گذشته، یکی از نمایندگان راست‌گرای مجلس نروژ، وی را برای میانجی‌گری معاهده صلح بین امارات عربی متحده و اسرائیل نامزد دریافت این جایزه کرده بود.

کریستین تیبرینگ یدا چهارشنبه گذشته در مصاحبه‌ای با فاکس‌نیوز اظهار داشت: «به باور من، ترامپ بیش از هر برنده جایزه صلح نوبل برای ایجاد صلح بین ملت‌ها اثرگذار بوده است.»

مطابق قواعد جایزه صلح نوبل، هر کس که صاحب کرسی نمایندگی در مجلس ملی در هر جای دنیا باشد، می‌تواند نامزدی را برای جایزه صلح نوبل معرفی کند.

بر اساس وب‌سایت جایزه صلح نوبل، همچنین جمعی از چهره‌های غیرسیاسی نیز می‌توانند شخص یا اشخاصی را برای دریافت جایزه و نشان نوبل نامزد کنند. 

عبدالله هُتی نخست ‌وزیر کوزوو در پستی که در شبکه‌های اجتماعی انتشار داد، اظهار داشت که وی «فوق‌العاده قدردان» افتخار نامزدی برای جایزه صلح نوبل است.

© The Independent

بیشتر از جهان