آمار رسمی کشته‌های کرونا در ایران از مرز ۲۳ هزار گذشت

تعداد واقعی کشته ‌شده‌های کرونا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

برخی کارشناسان آمار واقعی کرونا را 3 برابر آمار اعلامی دولت می‌دانند-ATTA KENARE / AFP

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت بهداشت ایران، آمار افراد درگذشته توسط کرونا از مرز ۲۳ هزار نفر گذشت.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت روز شنبه در این باره اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و ۱۱۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گفته لاری، رقم دقیق مجموع کشته‌های کرونا تا این لحظه ۲۳۰۲۹ نفر بوده است. وی در ادامه توضیح داد که ۳۷۶۸ مورد حاد نیز در بیمارستان‌های کشور بستری هستند.

بر اساس آمار استانی و شرایط شیوع کرونا، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

آمار فوق در حالی منتشر می‌شود که برخی از آمار غیر رسمی، تعداد کشته‌ شده‌های کرونا را حدود سه برابر آمار اعلامی وزارت بهداشت عنوان می‌کند.

کمبودهای دارو و وسائل بهداشتی امکان رسیدگی به بیماران کرونا را دشوار و کادر درمان را در وضعیتی پرفشار قرار داده است.

در همین راستا و با توجه به شرایط وخیم کرونا در ایران و تحریم‌های شدید علیه این کشور، اخیرا وزیر بهداشت جمهوری اسلامی در نامه‌ای به مدیرکل سازمان جهانی بهداشت خواهان تلاش سازمان‌ها به مراجع بین‌المللی در جهت رفع تحریم‌ها شد. این در حالی است که مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که تحریم‌ها شامل فروش دارو و غذا به ایران نمی‌شود.

 

پیشتر و در پی سفر ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس به ایران، این کشور اعلام کرد که شرکت‌های سوئیسی با کمک کانال‌های بشردوستانه، به سرمایه‌گذاری و فروش غذا دارو به ایران ادامه خواهند داد.

با وجود این، بسیاری مدیریت ضعیف و عدم توجه به رعایت فاصله اجتماعی در مراسم محرم و برگزاری کنکور را عامل اصلی موج جدید کرونا در ایران می‌دانند.

بیشتر از