زلزله گلستان دست‌کم ۳۴ مصدوم برجای گذاشت

زلزله به بزرگی ۵.۱ بامداد دوشنبه، رامیان را لرزاند

 این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین در ۳ کیلومتری «رامیان»، ۹ کیلومتری «آزادشهر» و ۱۰ کیلومتری «خان ببین» به وقوع پیوست- عکس از ایرنا

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسۀ ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله‌ای به بزرگی ۵.۱ در نزدیکی شهرستان «رامیان» در ساعت ۲و ۴ دقیقه و ۲۴ ثانیه رخ داده است.

مجتبی خالدی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام آخرین اطلاعات دریافتی از مصدومان زلزله استان گلستان اظهار داشت: «تعداد کل مصدومان این زمین لرزه ۳۴ نفر ثبت و گزارش شده که از این تعداد برای ۱۷ نفر درمان سرپایی در محل انجام شده که ۱۴ مورد آن از سوی اورژانس ۱۱۵ و سه مورد نیز توسط امدادگران هلال احمر انجام شد.» همچنین، بر اساس برآورد اولیه ۳۵ تا ۴۰ خانه مسکونی بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این زلزله در عمق ۹ کیلومتری زمین در ۳ کیلومتری «رامیان»، ۹ کیلومتری «آزادشهر» و ۱۰ کیلومتری «خان ببین» به وقوع پیوست . شهرستان رامیان با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت،  درشرق استان گلستان قرار دارد.

وقوع این زلزله باعث ایجاد وحشت شدید در میان اهالی ساکن در این مناطق شده است. گفته می‌شود تیم‌های امداد و نجات هلال احمر نیز برای کمک‌رسانی به محل اعزام شده‌اند. در مسیر برخی از روستاهای این مناطق ریزش کوه به وقوع پیوسته که باعث سخت شدن کمک رسانی نیز شده است. گفته می‌شود مردم از ترس پس لرزه‌های احتمالی، شب را تا صبح بیرون از خانه سپری کرده‌اند.

در همین رابطه، حمیدرضا چوبداری فرماندار رامیان گفت که همه خانه‌ها در این مناطق بیمه هستند و مردم نگران جبران خسارت و بازسازی آنها نباشند.  

همچنین فرمانداران مینودشت و گنبدکاووس به عنوان شهرهای مجاور با منطقه وقوع زلزله، اعلام کردند که حادثه جانی و خسارت مالی در این مناطق رخ نداده است.

۱۳ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این منطقه نیز در فروردین سال ۹۸ نیز توسط سیل آسیب دیده بود. در آن زمان گفته شد که خسارات و آسیب‌های زمین‌های کشاورزی روستائیان نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

بیشتر از