مدیرعامل «جمعیت امام علی» بازداشت و به زندان اوین منتقل شد

بازداشت زهرا رحیمی در پی عدم تامین قرار وثیقه صورت گرفته است

زهرا رحیمی خامنه مدیرعامل «جمعیت دانشجویی امام‌ علی»-عکس از تارنمای رسمی جمعیت امداد دانشجویی امام علی(ع)

زهرا رحیمی، مدیرعامل «جمعیت امام علی» ۷۶ روز بعد از بازداشت همسرش شارمین میمندی نژاد موسس «جمعیت امام علی» بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، زهرا رحیمی خامنه، مدیرعامل جمعیت امداد دانشجویی و مردمی امام علی روز یکشنبه ۱۶ شهریورماه پس از حضور در دادسرای اوین و صدور قرار وثیقه بازداشت و به قرنطینه بند زنان زندان اوین منتقل شد. بازداشت خانم رحیمی در پی عدم تامین قرار وثیقه صورت گرفته است.

خانم رحیمی همسر شارمین میمندی نژاد، موسس «جمعیت امام علی» پیشتر در روز ۲۵  مردادماه  به عنوان متهم احضار شده بود. او برای بار دوم در تاریخ ۱۱ شهریورماه جهت ادای پاره‌ای توضیحات به دادسرای اوین احضار شد. گفته می شود مدیرعامل جمعیت امام علی در اولین حضور خود در دادسرا از حق داشتن وکیل محروم بوده و این در حالی است که در احضاریه وی عنوان شده بود،‌ می‌تواند همراه وکیل در محل حاضر شود.

شارمین میمندی نژاد، موسس جمعیت امام علی، یکم تیرماه ۹۹ همراه مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای و کتایون افرازه، از مسئولان این جمعیت بازداشت شدند. حالا با گذشت ۷۶ روز از بازداشت این افراد زهرا رحیمی همسر آقای میمندی نژاد و مدیرعامل این جمعیت نیز بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده است.

در نخستین بیانیه این جمعیت پس از دستگیری شارمین میمندی نژاد آمده است:« سه عضو بازداشتی جمعیت امام علی با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه، و به اتهام‌های «توهین» به رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی و «اقدام علیه امنیت ملی» بازداشت شده‌اند.»

این موسسه خیریه غیردولتی همچنین تاکید کرده است که با وجود قرار قبلی بازداشت‌شدگان به قید وثیقه آزاد نشده‌اند و مشخص نیست در چه مکانی هستند و «عملا هیچ‌گونه پاسخ‌گویی رسمی در این مورد صورت نگرفت».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرتضی کی منش یکم مردادماه، و کتایون افرازه، روز ۳۱ تیرماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شدند. قرار بازداشت شارمین میمندی نژاد اما شهریورماه امسال  یکبار دیگر تمدید شد.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی یک سازمان غیردولتی و مستقل دانشجویی و مردمی در ایران است که در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و در سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه صنعتی شریف تاسیس کرد. موسس این گروه خیریه شارمین میمندی‌نژاد، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر علوم اجتماعی است.  آقای میمندی نژاد در زمینه امور خیریه و کمک به نیازمندها و مطالبه گری حقوق آنها فعالیت می‌کند.

جمعیت امام علی در حال حاضر ۴۵۰۰ کودک آسیب دیده و محروم از تحصیل را تحت حمایت خود دارد. از جمله اقدامات این جمعیت می توان به تاسیس خانه‌های ایرانی در مناطق حاشیه و کم برخوردار شهرهای سراسر کشورجهت آموزش و خدمات به کودکان، آزادسازی ۵۰ نوجوان محکوم به قصاص در طرح طفلان مسلم(تا پیش از دستگیری شارمین میمندی نژاد)، غذارسانی درشب‌های قدر ماه رمضان به بیش از هزار خانواده، حمایت از کودکان در معرض آسیب در طرح فاطیما و حمایت و توانمندسازی ۷۰۰ زن سرپرست خانواده درقالب تاسیس ۷ خانه اشتغال و طرح صفای سعی و کارهای دیگری در زمینه حمایت از کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست اشاره کرد.

بیشتر از