نسرین ستوده از مردم خواست به صدور احکام اعدام واکنش جدی نشان دهند

دادگاه انقلاب شیراز در روز ۹ مرداد، نوید افکاری را به دو بار اعدام، محکوم کرد

نسرین ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹  در اعتراض به «شرایط ظالمانه زندان و بی‌پاسخ ماندن مکاتبات و مطالبات قانونی زندانیان» دست به اعتصاب غذا زده است - عکس از رسانه‌ها

نسرین ستوده، وکیل و فعال حقوق بشر زندانی، صدور حکم اعدام برای زندانی سیاسی «نوید افکاری» را محکوم کرد و از مردم ایران و جهان خواست تا در اعتراض به افزایش صدور احکام اعدام در ایران واکنش جدی نشان دهند.

رضا خندان، همسر نسرین ستوده، در توییتی خبر داد که وی در یک تماس تلفنی از زندان اوین خواستار تشکیل دادگاهی عادلانه و رسیدگی بی‌طرفانه به پرونده او (نوید افکاری) و کلیه بازداشت شدگان اعتراضات شده است.

دادگاه انقلاب شیراز در روز ۹ مرداد، نوید افکاری را به دو بار اعدام، محکوم کرد.

صدور این احکام مرتبط با قتل یک مأمور امنیتی است که در روز ۱۱ مردادماه و در جریان سرکوب اعتراضات مردمی در شیراز کشته شده است.

این زندانی سیاسی با انتشار یک فایل صوتی از زندان اعلام کرد که اعترافات او و بردارانش (وحید و حبیب افکاری) پس از شکنجه‌های مختلف در اداره آگاهی شیراز اخذ شده است.

نسرین ستوده همچنین از درگذشت «ابرو تیمتیک» وکیل و زندانی سیاسی ترکیه که در اثر اعتصاب غذا، جان‌ خود را از دست داد ابراز تاسف کرد و صادر کنندگان ۱۳ سال و نیم حکم ناعادلانه را مسئول مرگ این وکیل زندانی شمرد.

بیشتر از