عزای خانوادگی؛ واکنش خانواده مسی در مواجه با تصمیم او مبنی بر ترک بارسلونا

«همسرم، با تمام درد و اندوه روحی از این تصمیم، حمایتم کرد و همراهم بود»

لیونل مسی و همسرش به همراه دو تن از سه فرزندشان - Josep LAGO / AFP

ليونل مسی روز جمعه برای اولین بار اعلام کرد علی‌رغم آن که ماه گذشته گفته بود که قصد دارد به مرحله بعد عبور کند، در بارسلونا خواهد ماند. 

این بازیکن ۳۳ ساله فوتبال با اعلام تمایل خود به ترک لالیگا، باشگاهی که تمام عمر حرفه‌ای خود را در آن سپری کرده است، جهان فوتبال را تکان داد و انتقال احتمالی او به منچستر سیتی و پاریس‌ سنت‌ژرمن به سرعت در خبرها راه یافت. 

هرچند تصمیم این بازیکن نوک حمله آرژانتینی به ماندن، برای مسی و خانواده‌اش در سال آینده به معنی عدم تغییر است، اما دستکم، او درباره تاثیر روانی که این ماجرا بر همسر و فرزندانش گذاشته سخن گفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مسی گفت:‌ «وقتی که درباره آرزویم به ترک (باشگاه) با همسر و فرزندانم صحبت کردم، مثل یک عزاداری بی‌رحمانه بود.»

او گفت:‌ «همه خانواده‌ام شروع کردند به گریه کردن، فرزندانم نه دلشان می‌خواست بارسلونا را ترک کنند، و نه مدرسه‌شان عوض شود.»

«ماتیو (پسرم) هنوز کوچک است و معنی رفتن و ساختن زندگی در یک جای دیگر را درک نمی‌کند. تیاگو، بزرگتر است. او از تلویزیون چیزهایی شنیده بود و خبردار شده بود و سوال‌هایی می‌پرسید.

نمی‌خواستم فکر کند که مجبور به رفتن است، و مجبور است که به یک جای جدید و مدرسه جدید برود، یا دوستان جدید پیدا کند. با گریه به من گفت:‌ نرویم. تکرار می‌کنم ک واقعا سخت بود.» 

مسی افزود:‌ «قابل درک بود. قبلا برای خودم اتفاق افتاده. تصمیم گرفتن کار بسیار سختی بود. پسرم، خانواده‌ام، آنها اینجا بزرگ شده‌اند و اهل اینجا هستند. تمایل به رفتن هیچ مسئله و مشکلی ندارد. من به این تغییر نیاز داشتم، باشگاه هم همین طور و به نفع همه بود.»

«همسرم، با تمام درد و اندوه روحی از این تصمیم، حمایتم کرد و همراهم بود.»

مسی همچنین تصریح کرد که چرا- با بی‌میلی- تصمیم گرفت که در باشگاه بارسلونا واقع در کاتالان اسپانیا که در آن کاپیتان تیم است، بماند. 

او گفت:‌ «فکر کردم و مطمئن بودم که می‌توانم بروم، رئیس باشگاه همیشه در پایان فصل می‌گفت که می‌توانم تصمیم بگیرم که می‌خواهم بمانم یا نه.»

«حالا چسبیده‌اند به این واقعیت که من این تصمیم را قبل از دهم ژوئن نگفتم، در حالی که ما در دهم ژوئن در میانه این وضعیت وحشتناک ویروس کرونا برای لالیگا رقابت می‌کردیم، و این بیماری تمام فصل را تحت‌الشعاع قرار داد.»

 مسی گفت:‌ «و این دلیل تصمیم من به ماندن در باشگاه است. حالا می‌خواهم در باشگاه کارم را ادامه دهم چون رئیس باشگاه به من گفت که تنها راه رفتن، پرداخت ۷۰۰ میلیون یورو است، و این غیرممکن است.» 

این احتمال مطرح شده که شاید مسی و بارسلونا درباره مسئله ماندن یا رفتن این رکورددار گل‌زنی باشگاه، به دادگاه بروند، اما این مهاجم تیم گفت که هرگز چنین قصدی نداشته است. 

مسی گفت: «راه دیگری بود و آن هم رفتن به دادگاه بود. من هرگز علیه بارسا به دادگاه نمی‌روم، چون باشگاهی است که عاشقش هستم و ا‌ز وقتی که وارش شدم همه چیز به من داد.»

«بارسا باشگاه زندگی من است، من زندگی‌ام را در اینجا ساخته‌ام. بارسا همه چیز به من داد و من هم همه چیز به آن دادم. می‌دانم که بردن بارسا به دادگاه هرگز به ذهنم راه نیافته است.» 

با این حال، مسی شروع کرده است به فکر کردن درباره چالش‌های جدید در لیگ‌های دیگر. 

مسی گفت:‌ «من عاشق بارسلونا هستم و هیچ جایی بهتر از اینجا پیدا خواهم کرد. با این حال، حق دارم که تصمیم بگیرم. می‌خواستم دنبال هدف‌های جدید و چالش‌های جدید باشم. و فردا می‌توانم برگردم، چون اینجا در بارسلونا همه چیز دارم.»

مسی افزود: «با نگاه گسترده‌تر، می‌خواهم در بالاترین سطح رقابت کنم، عنوان‌های بیشتری برنده شوم، در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنم. آدم ممکن است در آن ببرد یا ببازد، چون بسیار سخت است، اما باید رقابت کرد.» 

«دستکم در آن رقابت و تلاش کنیم و نگذاریم که در رم، لیورپول و لیسبون از هم بپاشیم. همه این‌ها باعث شد درباره این تصمیم به رفتن فکر کنم.» 

© The Independent

بیشتر از ورزش