تراکتور استقلال را درو کرد، جام حذفی به تبریز رفت

استقلال در فینال جام حذفی برای شکست خود همه کار کرد

تراکتور با پیروزی ۳ - ۲ مقابل استقلال قهرمان جام حذفی ۹۹-۹۸ فوتبال ایران شد - عکس از خبرگزاری ایسنا

فینال جام حذفی ایران ۵ گل داشت اما کیفیتی در خور فینال نداشت. حاشیه‌های خانمانسوز، استقلال را از جام دور کرد و تراکتور خوب می‌دانست که چه آسان می‌تواند از پس تیم بی‌تمرکز بربیاید.

تراکتور با پیروزی ۳ - ۲ مقابل استقلال قهرمان جام حذفی ۹۹-۹۸ فوتبال ایران شد، در فینال هیجان‌انگیز مشهد که اگر به دلیل شیوع کرونا بی‌تماشاگر برگزار نمی‌شد، می‌توانست به یادماندنی‌ترین بازی فصل باشد.

تراکتورسازی در نیمه اول اگرچه نمایش چشم‌نوازی نداشت اما با گل‌های خانزاده، دژاگه و ایمانی کار را تمام کرد، با گل‌هایی که اشتباهات حسین حسینی، دروازه‌بان استقلال در به ثمر رسیدن آنها تاثیرگذار بود. نیمه اول برای استقلال ناامیدکننده تمام شد. ۳ - صفر نتیجه‌ای نبود که به آسانی قابل جبران باشد.

استقلال نیمه دوم را با هیجان برای جبران شروع کرد، خیلی زود توسط مهدی قائدی به گل رسید اما تراکتور برای حفظ نتیجه روش‌هایی را انتخاب کرد که به کیفیت فینال جام حذفی آسیب رساند. تراکتور با وقت‌کشی و به جنجال کشیدن بازی در چند صحنه کوشش کرد که حرکت استقلال را آرام کند و البته تا اندازه‌ای موفق بود. موقعیت‌های استقلال پی در پی از دست رفت و گل ارسلان مطهری برای استقلال اگرچه آبی‌ها را به تساوی نزدیک کرد اما تراکتور با سخت‌جانی به دفاع و وقت‌کشی ادامه داد تا جام حذفی را از آن خود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استقلال برای رسیدن به فینال از سد تیم‌های گل ریحان البرز، فجرسپاسی شیراز، سپاهان و پرسپولیس گذشته و مسیری سخت را طی کرده بود. تراکتور نیز موفق به شکست تیم‌های پاس همدان، نود ارومیه، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان شد و مسیرش برای رسیدن به فینال آسان بود. استقلال با ۷ قهرمانی در جام حذفی رکورددار است و تراکتور سال ۱۳۹۳ تنها قهرمانی‌اش در جام حذفی را به دست آورده بود و حالا صاحب دومین قهرمانی حذفی در تاریخ خود شده است. این بازی دوازدهمین حضور استقلال در فینال جام حذفی بود و تراکتور برای پنجمین بار در فینال حذفی حضور داشت.

استقلال در یک هفته اخیر روزهای سخت و ماجراهای پیچیده‌ای را پشت سر گذاشت. خبر مذاکره احمد سعادتمند با آندره‌آ استراماچونی، سرمربی سابق استقلال و مصاحبه سعادتمند در انتقاد از فرهاد مجیدی و البته پاسخ‌های تند مجیدی به مدیرعامل باشگاه، جو را در اردوی استقلال ملتهب کرده بود. مجیدی پس از دربی هفته گذشته استعفا داد اما با وساطت همکاران و بازیکنانش برای حضور در فینال به استقلال برگشت و سپس اعلام کرد که فینال با هر نتیجه‌ای که تمام شود، از استقلال خواهد رفت. سرمربی استقلال درباره مدیرعامل باشگاه گفته بود: «شما ببینید فوتبال را به چه روزی انداخته‌اند که چنین آدم‌هایی این‌طور درباره سرمربی تیم‌شان حرف می‌زنند.

ببینید فوتبال ایران چقدر بدبخت شده است. ببینید فوتبال دست کسانی افتاده که اینطور با تیمی که ۷۲ ساعت بعد باید در فینال حذفی به میدان برود، رفتار می‌کنند.» مجیدی با این حرف‌ها مسئولیت شکست احتمالی در فینال را به مدیرعامل واگذار کرد و حتی درباره سعادتمند گفته بود: «اگر بخواهم در استقلال باشم با مجموعه‌ای کار می‌کنم که صداقت داشته باشند. به احترام هواداران، همکاران و بازیکنانم فقط به خاطر فینال جام حذفی برگشتم و بعد از این بازی حتی یک لحظه هم حاضر به همکاری با این افراد نیستم و تا روزی که این مدیریت در استقلال حضور دارد، تحت هیچ عنوان به این تیم برنمی‌گردم. بچه پنج ساله هم از  مصاحبه ایشان می‌تواند به راحتی تشخیص دهد که این مدیریت علاقه‌ای به موفقیت تیم استقلال در این مقطع ندارد. آنها می‌خواهند با این مصاحبه‌ها به تیم من در آستانه فینال ضربه بزنند.»

مدیرعامل باشگاه استقلال تجربه مدیریت چنین روزهایی را نداشت و تیمش را در اوج بحران‌های داخلی به رقابت در فینال حذفی فرستاد و اگر استقلال در این بلبشو قهرمان می‌شد، مایه تعجب بود. فرهاد مجیدی پس از شکست در فینال از بازیکنانش در رختکن ورزشگاه خداحافظی کرد و این شاید به معنای پایان کار او در استقلال باشد.

هر چقدر استقلال بحرانی و دلزده از مشکلات داخلی روزهای قبل از فینال را گذراند، تراکتور آرام و بی‌ سر و صدا پیش رفت و با آرامش جام را مال خود کرد. کیفیت فوتبال تراکتور درخور فینال جام حذفی نبود اما تبریزی‌ها تمرکز بیشتری برای این پیروزی داشتند و البته بازیکنان باتجربه‌ای که توانستند جام را به تبریز ببرند. فراموش نکنیم که اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاجی‌صفی از گران‌قیمت‌ترین بازیکنان این فصل بودند و تراکتور از متمول‌ترین تیم‌های فصل.

بیشتر از ورزش