فرهاد مجیدی استعفا داد

استعفای اینستاگرامی سرمربی تیم ملی فوتبال مردان امید

فرهاد مجیدی بازیکن سابق تیم‌ملی و باشگاه استقلال. عکس از خبرگزاری فوتبال ایران

فرهاد مجیدی، سرمربی تیم فوتبال امید ایران، در حساب شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد که از سمت سرمربیگری تیم فوتبال مردان امید ایران استعفا داده است. وی دلیل این تصمیمش را دخالت در امور سرمربیگری عنوان کرده است. 

فرهاد مجیدی در این پیام نوشت: «به خاطر دخالت‌های نادرست و غیرحرفه‌ای در امور سرمربیگری، تیم المپیک ایران را ترک می‌کنم. زمان زیادی از کارم در تیم امید و تلاش برای حل این مشکل گذشت، اما نهایتا ادامه این وضعیت شرم آور به نفع تیم امید در آستانه یک تورنمنت مهم نمی‌دانم و روش‌هایی که بر اساس پست‌های تعریف نشده و غیراستاندارد توسط کمیته فنی بر تیم امید حاکم است مطابق اصول مربیگری ام نبوده و نخواهد بود».

ملی‌پوش سابق ایران و بازیکن پیشین تیم استقلال، از پایان لیگ هجدهم و از تاریخ ۲۰ خرداد ۹۸ به دعوت مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال، سکان هدایت این تیم را برعهده گرفت و وظیفه داشت تا تیم ملی امید را برای مسابقات راه‌یابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده کند ولی در این دوران، دو نتیجه مساوی و دو شکست در کارنامه خود به جای گذاشت که باعث انتقاداتی به عملکرد وی شد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در پی انتشار خبر استعفای مجیدی در اینستاگرام، رسانه «ورزش سه» مدعی شد در جلسه ای که امروز در محل آکادمی تیم های ملی برگزار شد، قرار شد حمید استیلی، مسئول فنی تیم، ادامه کار را برعهده بگیرد و این تصمیم با اعتراض فرهاد مجیدی روبرو شد. 

هیچ مقام رسمی هنوز این خبر را تایید نکرده‌ است. هرچند مدیریت این تیم کمی پیچیده است. تیم فوتبال امید زیر نظر فدراسیون فوتبال مدیریت نمی شود و کمیته ملی المپیک ایران آن را هدایت می کند ولی به عنوان نماینده فوتبال ایران در مسابقات بین المللی که برگزار کننده آن کمیته بین المللی المپیک و یا کمیته المپیک آسیاست، شرکت می کند و نه مسابقات فیفا. از این رو تصمیم گیری‌های این تیم بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال و بعضا سازمان تربیت بدنی در چرخش است! 

تیم ملی مردان امید شامل بازیکنان زیر ۲۳ سال می شود و به تیم المپیک مشهور است که تاکنون هیچگاه به المپیک راه نیافته است. بهترین نتایج کسب شده توسط این تیم مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان و مدال برنز ۲۰۰۶ دوحه بوده است. 

کمتر از دو سال پیش، این تیم پروژه صعود به المپیک را در برنامه کاری خود قرار داد و زلاتکو کرانچار از کرواسی را به عنوان سرمربی استخدام کرد ولی پس از عدم کسب نتایج دلخواه، فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی انتخاب شد و مجیدی و حمید استیلی (سرپرست و مدیر فنی تیم) از همان ابتدا با هم به توافق نرسیدند. 

رسانه ای شدن این درگیری ها یکی از مواردی بود که تیم امید را ناآرام کرد. از سوی دیگر تیم المپیک که باید از روز یکشنبه اردوی آمادگی مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را آغاز کند، اسامی بازیکنانش را تنها یک هفته پیش از آغاز تمرینات اعلام کرد! 

باید دید آیا این حواشی و تنش ها تاثیری در دستاورد تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک در تایلند خواهد گذاشت یا نه. در این دوره بازیها، ۱۶ تیم شرکت خواهند کرد و ایران با تیمهای کره جنوبی، ازبکستان و چین همگروه است. ایران در روزهای ۱۹ دی، ۲۲ دی و ۲۵ دی ماه به مصاف تیم های ازبکستان، کره جنوبی و چین خواهد رفت. 

بیشتر از ورزش