پدر مسی: شاید لیونل این فصل در بارسا بماند

بارسلونا می گوید اگر مسی می خواهد برود باید ۷۰۰ میلیون دلار بپردازد

هفته گذشته مسی به مدیریت بارسلونا گفت که می‌خواهد از باشگاه برود و به ‌بندی از قراردادش استناد کرد که به او اجازه می‌دهد در پایان فصل بدون دریافت پول از تیم جدا شود - LLUIS GENE / AFP

خورخه روز پنج‌شنبه به خانه پسرش رفت تا با او درباره آینده حرفه‌ایش صحبت کند، و در سر راه خود تایید کرد که برنده شش توپ طلای بهترین بازیکن جهان در حال بررسی ماندن در نیوکمپ برای یک فصل دیگر است. 

در پاسخ به روزنامه اسپانیایی دپورتس کواترو که پرسید آیا امکان ماندن مسی در بارسا برای فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ هست، فقط گفت «بله» هم‌زمان، گزارش‌هایی از آرژانتین حاکی است که شاید مسی وسوسه شده باشد تا به جای ترک باشگاه، تا پایان قرارداد کنونی‌اش – یعنی تابستان آینده – در بارسا بماند. 

منچسترسیتی با توجه به امکانات وسیع مالی و نیز رابطه شخصی مسی با مربی سابقش پپ گواردیولا و دوست صمیمی‌اش سرخیو آگوئرو، بزرگ‌ترین مشتری مسی است. روز چهارشنبه خورخه مسی درباره آینده پسرش در بارسلون چندان مطمئن به نظر نمی‌رسید. او گفت: «خبری از منچسترسیتی ندارم. با پپ گواردیولا صحبتی نکرده‌ام. بعید است لیونل در بارسا بماند.» 

هفته گذشته مسی به مدیریت بارسلونا گفت که می‌خواهد از باشگاه برود و به ‌بندی از قراردادش استناد کرد که به او اجازه می‌دهد در پایان فصل بدون دریافت پول از تیم جدا شود. اما بارسلونا ادعا کرد که این بند در ماه ژوئن منقضی شده و گفت که مسی یا باید تا ژوئن ۲۰۲۱ به قراردادش متعهد بماند یا برای ترک باشگاه، ۷۰۰ میلیون یورو (۶۲۲ میلیون پوند) بپردازد. 

بارسلونا گفته ‌است که راه رفتن مسی را هموار نخواهد کرد و فقط درباره تمدید قراردادش با او مذاکره خواهد کرد. باشگاه بارسا به ستاره آرژانتینی تمدیدی دوساله یعنی تا پایان فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ پیشنهاد کرده ‌است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بارسلونا اعلام کرد که علاوه بر دیدار با پدر مسی، می‌خواهد با خود او هم مستقیما صحبت کند تا شاید نظرش درباره رفتن از بارسا عوض شود. به گفته باشگاه، بارسا هر کاری خواهد کرد تا مسی قانع شود که تا پایان دوره بازیگری خود در باشگاهی بماند که حدود بیست سال پیش بازی‌اش را در اروپا از آن جا آغاز کرد. 

مسی از زمان اعلام تصمیمش به ترک باشگاه با مسؤولان بارسا صحبتی نکرده و درباره شکست هشت بر دوی بارسلونا در برابر بایرن مونیخ در یک چهارم نهایی جام قهرمانان اروپا در ۱۴ اوت چیزی نگفته ‌است. این شکست پایان فصلی دشوار برای بارسا بود، نخستین فصل از ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به بعد که این تیم هیچ عنوانی به دست نیاورد. 

مسی ۳۳ ساله در طول فصل آشکارا از مسؤولان باشگاه انتقاد کرده و از روز دوشنبه که تیمش به تمرین برگشته، در باشگاه دیده نشده ‌است. مسی در آزمون کرونای بازیکنان در روز یک‌شنبه هم شرکت نداشت. 

نمایندگان مسی ادعا می‌کنند که او مجاز است با استناد به قراردادش باشگاه را ترک کند، زیرا فصل گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد. 

با استفاده از گزارش اسوسییتد پرس

© The Independent

بیشتر از ورزش