هیات مذاکره‌کننده صلح، ملی و مردمی است

اشرف غنی، هیات مذاکره‌کننده صلح این کشور را همه‌شمول و نمایندگان اصلی مردم افغانستان خواند

دکتر عبدالله عبدالله، رییس شورای مصالحه صلح در کنار اشرف غنی، رییس‌جمهور افغانستان - عکس از خبرگزاری آریانا

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در دیدار با هیات مذاکره‌کننده صلح این کشور  گفت: «شما به عنوان تیم واحد و منسجم به نمایندگی از مردم و دولت افغانستان با گروه طالبان مذاکرات صلح را آغاز می‌کنید.»

آقای غنی، به اعضای هیات مذاکره‌کننده صلح، بابت حمایت دولت و مردم این کشور اطمینان داد و گفت: «خرسندم که در نتیجه تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی افغانستان به این مرحله اساسی ‌رسیدیم. شما مانند گروهی ملی، حمایت قوی مردم و دولت را با خود دارید و به عنوان تیم واحد، و منسجم به نمایندگی از مردم (افغانستان) با گروه طالبان مذاکرات صلح را آغاز می‌کنید.»

اشرف غنی، هیات مذاکره‌کننده صلح این کشور را همه‌شمول و نمایندگان اصلی مردم افغانستان خواند و افزود: «در ترکیب هیات مذاکره‌کننده صلح، علما، زنان و جوانان حضور دارند و آنان از هر بخش و قشر جامعه نمایندگی خواهند کرد، زیرا این هیات یک تیم ملی و مردمی است و هر کدام وزنه سیاسی و ملی خود را در جامعه دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در مورد هدف مشترک این هیات در میز مذاکره با طالبان گفت: «هدف اساسی هیات ما، خاتمه بخشیدن به خشونت‌ها به گونه اساسی از کشور است، زیرا مردم ما صلح پایدار و حفاظت از ارزش‌های جامعه نوین را می‌خواهند. دولت ما در این زمینه تمام تعهدات خویش را که جامعه بین‌المللی توقع آن را داشت عملی کرده است. رهایی زندانیان طالب اثباتی واضح و تعهد دولت در این زمینه است. ما خواستار یک افغانستان مترقی، آزاد، متحد، مستقل و صلح‌آمیزیم.»

رئیس جمهور افغانستان در پایان سخنانش از مدیریت عبدالله عبدالله، در لویه جرگه مشورتی صلح نیز تشکر کرد و به هیات مذاکره‌کننده صلح گفت: «لویه جرگه مشورتی صلح نقشه راه و حدود صلاحیت‌های هیات مذاکره‌کننده صلح را تعیین کرد و شروط مشخصی گذاشت و راه شما را تعیین کرد. آرزوی مردم ما این است که در مذاکرات صلح بر کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس دائمی توافقی صورت گیرد تا هرچه سریع‌تر به صلح پایدار و با عزت که خواست تمام مردم ما است دست یابیم.»

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی این کشور نیز که در این دیدار حضور داشت خطاب به اعضای هیات مذاکره‌کننده صلح گفت: «شما حمایت قوی دولت و مردم افغانستان را با خود دارید و در جریان مذاکرات صلح برای حراست از حاکمیت ملی، ارزش‌ها، منافع ملی، جمهوریت، حقوق زنان، آزادی بیان، و حمایت قوی از نیروهای امنیتی و دفاعی از تمام مردم افغانستان شامل خانواده‌های قربانیان این کشور نمایندگی می‌کنید. شما وظیفه دشواری دارید و برای رسیدن به صلح باعزت و پایدار همه ما متحد هستیم و جمهوری اسلامی افغانستان با قاطعیت متعهد به صلح است و طالبان هم باید در این عرصه تعهد خود را نشان دهند.»

آقای عبدالله سخنانش را ادامه داد، به هیات مذاکره‌کننده صلح گفت: «ترکیب شما تنوع افغانستان را تمثیل می‌کند. تیم واحد و صدای واحد از ملت عظیم ما نمایندگی می‌کند. دولت افغانستان عزم راسخ خود را در روند صلح نشان داده است، به همین سبب رهایی زندانیان طالبان تصمیم ساده‌ای نبود و شما نماینده آرزوهای ملت افغانستان برای رسیدن به صلح هستید.»

رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حالی با هیات مذاکره‌کننده صلح این کشور دیدار می‌کنند که قرار است این هیات امروز (پنج‌شنبه ۱۳شهریور) برای آغاز مذاکرات صلح بین‌افغانی به دوحه قطر بروند و با هیات طالبان گفت‌وگوهای صلح را در رابطه با پایان جنگ، تامین صلح و آتش‌بس دائمی در افغانستان آغاز کنند، تا هرچه سریع‌تر به یک نتیجه‌ که خواست دو طرف باشد برسند.

بیشتر از