مارکس اند اسپنسر پوشاک ویژه کودکان مبتلا به اگزما عرضه می‌کند

این لباس‌ها تماس پوست با پارچه را کاهش می‌دهد

AFP

مارکس اند اسپنسر (فروشگاه زنجیره‌ای در بریتانیا) پوشاک جدیدی برای کودکان مبتلا به حساسیت پوستی از قبیل اگزما عرضه می‌کند.

به این منظور، مارکس اند اسپنسر با همکاری شرکت تکنولوژی پزشکی «دریم اِسکین» تعداد بیست و دو طرح لباس، از پوشاک نوزاد گرفته تا لباس خواب و لباس زیر تولید کرده است.

در ساخت این پوشاک، تکنولوژی جدید پُولیمِر شرکت «دریم اسکین» به کار رفته که از نظر پزشکی ثابت شده پوست را آرام و از آن محافظت کرده، حرارت آن را پائین می‌آورد، تماس پوست (با پارچه) را کم می‌کند و نمی‌گذارد ذرات مواد تمیزکننده که می‌تواند پوست را تحریک کند، روی آن بماند.‌

در تولید این پوشاک که قرار است از ماه ژوئیه به بازار عرضه شود، از نخ‌های نرم‌تر استفاده شده و درزهای آن صاف و بدون برجستگی است تا پوست تحریک نشود.

دبورا شارپ، مدیر توسعه فنی محصولات کودکان در مارک اند اسپنسر می‌گوید یکسال و نیم طول کشیده تا این پوشاک جدید با همکاری شرکت «دریم اسکین» تولید شود.

شارپ گفت:«نظرخواهی از مشتریانمان نشان داد که تعداد قابل توجهی از کودکان از اگزما و دیگر تحریکات پوستی رنج می‌برند.‌‌»

او افزود بازتاب نظراتی که دریافت کرده‌ایم «ثابت می‌کند این تکنولوژی تا چه حد در آرام کردن این بیماری‌های ناراحت کننده موفق بوده است.»

«تیم (مارکس اند اسپنسر) بازتاب بسیار مثبتی از آزمایشات (مقدماتی) «دریم اسکین» و در کنار آن سپاس قلبی پوشندگان این البسه و والدینشان را دریافت کرد که به ما این اطمینان خاطر را داد که این نوع پوشاک را وارد مرحله تولید کنیم.»

به گزارش بیمارستان گرِیت اُرموند استریت (یکی از معروفترین بیمارستان‌های کودکان در بریتانیا)، از هر پنج کودک در بریتانیا، یک کودک مبتلا به بیماری اگزماست که می‌تواند با خشکی پوست، صابون و شامپو، آب سخت و استفاده از شوفاژ شروع یا وخیم‌تر شود.

سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا علائم اگزما را لکه‌های قرمز، خشکی و خارش پوست صورت، پشت گوش‌ها و چین‌های روی گردن، روی زانوها و آرنج توصیف کرده است.

هرچند اگزمای بیشتر کودکان نهایتا بهبود پیدا می‌کند، اما سازمان ملی خدمات بهداشتی بریتانیا توصیه می‌کند در صورت نگرانی، این مسئله را با پزشک خانوادگی یا پزشکیارانی که در خانه ویزیت می‌کنند، درمیان بگذارید.

در سپتامبر سال ۲۰۱۸، مارکس اند اسپنسر رشته پوشاکی را مختص کودکان معلول عرضه کرد.

این پوشاک به گونه‌ای طراحی شده که پوشیدن آن را برای کودک و والدینش آسان‌تر می‌کند. درساخت این البسه نیازهای ویژه (کودکان معلول) درنظر گرفته شده از جمله لباس گشادتر برای اندام‌هایی که در گچ است و جیب‌های مخفی برای تیوب‌های غذا (که در شکم کار گذاشته می‌شوند).

در ساخت این پوشاک از نرم‌ترین مواد ممکن و حداقل درز استفاده شده و برچسب‌های آن هم به گونه‌ای به آنها دوخته شده که باعث تحریک پوست نشوند.

© The Independent

بیشتر از جهان