حمله ترامپ به شعار «جان سیاه‌پوستان ارزش دارد»

ترامپ از نوجوان متهم به کشتن دو تظاهرکننده در شهر کنوشا دفاع کرد

روز جمعه هزاران نفر در پایتخت آمریکا گرد آمدند تا خواستار اصلاح نظام قضایی کشور و برابری نژادی شوند - MARIO TAMA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

دونالد ترامپ اظهار داشت جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» به خاطر نامش جنبشی تبعیض‌آمیز علیه سیاه‌پوستان و «برای همه بد» است.

رئیس جمهور ایالات متحده که خود در بحبوحه ماه‌ها اعتراض علیه نژادپرستی نظام‌مند و خشونت پلیس به آتش تنش‌های نژادی هیزم ریخته است این اظهارات را در مصاحبه‌ای در روز دوشنبه اظهار داشت.

هنگام صحبت با لارا اینگراهام، مجری شبکه خبری فاکس درباره اعتراضات در شهر پورتلند و ایالت ویسکانسین طی هفته گذشته، آقای ترامپ اولین باری که نام جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» را شنید، توصیف کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت این گروه، که مرتب در طول اعتراضات مورد حمله رئيس جمهور ترامپ قرار گرفته است، نامی «وحشتناک» دارد و نسبت به سیاه‌پوستان «تبعیض‌آمیز» است.

او به مجری برنامه، خانم اینگراهام گفت: «اولین باری که نام جان سیاه‌پوستان مهم است را شنیدم با خود گفتم این نامی خیلی بد و بسیار تبعیض‌آمیز است.»

او افزود: «این برای سیاه‌پوستان و برای همه بد است.» و بعد اعضای این جنبش را «اوباش» نامید. او در ماه ژوئیه نقاشی‌های یادبود جان سیاه‌پوستان مهم است را «تحقیرآمیز» توصیف کرد.

این اظهارات در حالی ابراز شد که او پیشتر از کار کایل ریتنهاوس دفاع کرده بود، نوجوان سفیدپوستی که به شلیک مرگبار به دو نفر در شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین، در طول اعتراضات علیه تیراندازی پلیس به جیکوب بلیک، مردی سیاه‌پوست، متهم است.

در طول مصاحبه‌ای خبری در کاخ سفید پیش از سفر رئیس جمهور به شهر کنوشا در روز سه‌شنبه، آقای ترامپ گفت این نوجوان ۱۷ ساله «به گونه‌ای بسیار خشن مورد حمله» واقع شده بود قبل از آن که به معترضان شلیک کند.

تونی ایورز، فرماندار دموکرات ویسکانسین در همین حال به آقای ترامپ هشدار داده است که دیدار او از محل اعتراضات باعث «جلوگیری از ترمیم» منطقه می‌شود.

© The Independent