احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق لوله‌های فاضلاب

ویروس کرونا ۱۲ طبقه بالاتر از محل حضور بیمار مشاهده شد

ویروس ممکن است از طریق توالت یا لوله‌های تخلیه وارد آپارتمان واقع در طبقه شانزدهم شده باشد چون آثار ویروس در سینک ظرف‌شویی، شیر آب و دسته دوش کشف شده است-MONEY SHARMA / AFP

مطالعه اخیر دانشمندان چینی نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است از روش‌هایی که انتظار نمی‌رود به خانه‌ها منتقل شود و این باعث افزایش هشدار در مورد احتمال کنترل همه‌گیری می‌شود.

این مطالعه حاکی از آن است که ویروس کرونا می‌تواند از طریق توالت و لوله‌های فاضلاب به داخل خانه‌ها و آپارتمان‌ها به‌خصوص در ساختمان‌های مسکونی چندطبقه انتقال یابد.

این مطالعه که نتایج آن در سایت علمی دایرکت منتشر شده، به کشف ویروس کرونا در حمام یک آپارتمان در شهر گوانگژو، واقع در جنوب چین، علی‌رغم عدم حضور بیمار در آن اشاره دارد.

این مطالعه نشان داد که ویروس ممکن است از طریق توالت یا لوله‌های تخلیه وارد آپارتمان واقع در طبقه شانزدهم شده باشد چون آثار ویروس در سینک ظرف‌شویی، شیر آب و دسته دوش کشف شده است.

حمام آلوده به ویروس کرونا در آپارتمانی که پنج نفر در آن زندگی می‌کردند وجود داشت. تائید شده که یک نفر در ساختمان آن‌ها به این بیماری مبتلا بوده است.

محققان پس از این کشف، آزمایش «شبیه‌سازی ردیابی» را انجام دادند تا بررسی کنند که آیا ویروس می‌تواند از طریق ذرات کوچک هوا یا توالت فرنگی پخش شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذراتی که قبلاً در آپارتمان فرد مبتلا به کرونا (طبقه پانزدهم) پیدا شده بود، به ۱۲ طبقه بالاتر از جایی که فرد آلوده به ویروس کرونا در آن زندگی می‌کرد، منتقل شده است.

نویسندگان این مطالعه پس از آزمایش شبیه‌سازی ردیابی در محل گفتند که «امکان انتقال ذرات معلق در هوا از طریق لوله‌های فاضلاب پس از شستشوی توالت» طبقه پانزدهم وجود داشته است.

پیگیری‌ پژوهشگران نشان داد که ذرات معلق در توالت آپارتمان‌های واقع در طبقه ۲۵ و ۲۷ یافت شد.

با این حال، این مطالعه آورده است که انتقال ویروس از طریق آسانسور ساختمان هم بعید نیست.

بیشتر از جهان