مسابقات اوپن آمریکا: برنامه‌ریزی گرند اسلم در چه زمانی آغاز خواهد شد؟

این مسابقات امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با شرایط ویژه‌ای برگزار می‌شود

نواک جوکوویچ در میان تنیسورهایی خواهد بود که برای جام اوپن مردان رقابت خواهد کرد- AL BELLO / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

روز یکشنبه مسابقات اوپن آمریکا با شرایطی بسیار متفاوت با آنچه علاقمندان تنیس به آن عادت دارند، درنیویورک آغاز خواهد شد.

استادیوم «فلاشینگ مدوز» خالی از تماشاچی و حتی بعضی از بزرگترین نام‌های تنیس خواهد بود.

رافائل نادال، مدافع عنوان قهرمانی اوپن آمریکا بخاطر خطر ویروس کرونا از مسابقات کنار کشید و بیانکا آندرسکو، قهرمان اوپن سال گذشته اعتراف کرده که همه‌گیری کرونا بهبودیش را از جراحت زانویش به عقب انداخته است. راجر فدرر هم بخاطر آسیب دیدگی از شرکت در این رقابت صرف‌نظر کرده و نیک کری گوس نیز همان دلیل نادال را برای انصراف از شرکت در گرند اسلم عنوان کرده است.

سیمونا هالپ، قهرمان سال گذشته ویمبلدون زنان و اشلی بارتی بخت اول جهان هم در گرند اسلم نخواهند بود. اما نواک جوکوویچ در میان تنیسورهایی خواهد بود که برای جام اوپن مردان رقابت خواهد کرد. نائومی اوساکا، یکی از بهترین تنیسورهای زن جهان می‌گوید همچنان مایل به رقابت در اوپن است هرچند خودداری او از شرکت در نیمه نهایی تورنمنت آزاد وسترن، ساترن در اعتراض به قتل جیکوب بلک، بدست پلیس حضور او در گرند اسلم را هم مورد شک قرار داده است. سرینا ویلیامز که شش بار جام گرند اسلم را ربوده تلاش خواهد کرد پس از خروج زودتر از موقع و شگفت‌انگیز از وسترن، ساترن دو تلاش آخرش در گرند اسلم را در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ بهتر کند.

آنچه باید در مورد رقابت های امسال تنیس اوپن آمریکا بدانید:

مراسم دیدارهای برنامه ریزی شده در چه زمانی آغاز خواهد شد؟

این مراسم روز ۲۷ام اوت در ساعت ۱۲ ظهر به وقت نیویورک – ۵ بعدازظهر به وقت بریتانیا برگزار می‌شود.

چه نام‌هایی در گرند اسلم شرکت دارند؟ 

چهره محبوب تنیس مردها بی تردید جوکوویچ است که تاکنون سه بار ـ ۲۰۱۱، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ -  این جام را در نیویورک بلند کرده است. دانیل مدودف احتمالا از سال گذشته بهتر عمل خواهد کرد و دومینیک تیم، سه بار فینالیست گرند اسلم هم با همین هدف در رقابت‌ها شرکت می‌کند. 

اندی ماری، تنیسور پیروز در اوپن ۲۰۱۲ که پس از نه ماه غیبت بازی چشمگیری در مقابل فرانسیس تیافو و الکساندر زورف در اوپن وسترن ساترن هفته گذشته ارائه داد، ممکن است در لیست تنیسورهای گرند اسلم باشد، اما اینکه استخوان فلزی لگن خاصره‌اش توان دو هفته رقابت را خواهد داشت، جای سئوال است.

اوساکا، قهرمان سال ۲۰۱۸ اوپن در برنامه‌ریزی اوپن خواهد بود و سرینا ویلیامز که در دو فینال گذشته شکست خورد با انگیزه‌ای قوی برای برد باز خواهد گشت.

مسابقات در چه تاریخی آغاز خواهند شد؟

اوپن آمریکا روز یکشنبه ۳۱ام اوت شروع و تا ۱۳ام سپتامبر، روز فینال مردان، ادامه خواهد یافت.

فینال تنیسورهای زن روز پیش از آن ۱۲ام سپتامبر خواهد بود.

چطور می‌توانیم بازی‌ها را تماشا کنیم؟

تماشاچیان در بریتانیا می‌توانند پخش زنده گرند اسلم را روی پرایم ویدئوی آمازون تماشا کنند. استفاده از این کانال برای یک ماه رایگان و پس از آن ماهیانه ۷.۹۹ پوند است. 

هیچ‌یک از کانال‌های تلویزیونی بریتانیا رقابت‌های اوپن آمریکا را نشان نمی‌دهند.

در ایالات متحده شبکه «ای اس پی ان» گرند اسلم را پوشش می‌دهد.

© The Independent

بیشتر از ورزش