رویترز: کشتی ایرانی از ونزوئلا «آلومینا» تحویل گرفت

سفیر ایران در ونزوئلا اخیرا گفته بود، محموله‌ای از آناناس و انبه در راه ایران است

کشتی گلسان در سواحل ونزوئلا-نسیم‌آنلاین

یک کشتی با پرچم جمهوری اسلامی ایران که گفته می‌شود محصولات مورد نیاز فروشگاه ایرانی در ونزوئلا را به این کشور تحویل داده، به گزارش رویترز محموله‌ای ۱۴هزار تنی از «آلومینا» را از ونزوئلا بارگیری کرده است.

آلومینا از مجموعه فلزات تحریم شده از سوی آمریکا است که علاوه بر تولید آلومینیوم، می‌تواند در ساخت موشک کارایی داشته باشد.

 نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیرا در واکنش به اظهارات همتای کلمبیایی خود که گفته بود «ونزوئلا به دنبال خرید موشک از ایران» است، گفته بود: «ایده خوبی است!»

رویترز به نقل از سه منبع آگاه تحویل آلومینا به ایران را نشانه نزدیک‌تر شدن روابط تهران-کاراکاس ارزیابی کرده و در عین حال اعلام کرده که نمی‌تواند مشتری محموله آلومینا یا مقصد آن را تایید کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اطلاعات سایت رفینیتیو، حاکی از آن است که کشتی گلسان با ظرفیت ۲۲هزار و ۸۸۲تن هم‌اکنون در شرق اقیانوس اطلس است و همچنان مقصد خود را بندر لاگواریا در ونزوئلا معرفی می‌کند.

این درحالی است که سفیر جمهوری اسلامی در ونزوئلا اخیرا از ارسال نخستین محموله انبه و آناناس از ونزوئلا به ایران خبر داده بود و تلویزیون دولتی ونزوئلا نیز گزارش داده بود که کشتی گلسان در حال حمل محموله‌ای از میوه برای ایران است.

این خبرگزاری بریتانیایی می‌گوید که مقامات در تهران و کاراکاس به درخواست برای توضیح در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

ایران در ماه‌های اخیر پنج نفتکش حامل سوخت به ونزوئلا فرستاده و کشتی‌های دیگری که گفته می‌شود حامل مواد غذایی و تجهیزات بهداشتی و درمانی بوده نیز به ونزوئلا اعزام کرده است. پیش از آن نیز هواپیمایی ماهان پروازهای مکرری به ونزوئلا انجام داد که گفته شد حامل تجهیزات پالایشگاهی بوده است.

آمریکا اخیرا اعلام کرد که محموله سوخت چهار نفتکش که در حال انتقال سوخت از ایران به ونزوئلا بودند را توقیف کرده است.