آیا شهر نیویورک «برای همیشه مرده» است؟

ثروتمندان می‌‌گویند که نیویورک مرده است، ولی آن‌ها از روند اوضاع بی‌خبرند

Cindy Ord/Getty Images/AFP 

در واکنش به ترک شهر نیویورک توسط بسیاری از ساکنان آن و پیش‌بینی «روشنفکران شهر گوتام» (Gotham City - اشاره به شهر تخیلی داستان «بتمن» که استعاره‌ای از نیویورک درنظر گرفته‌ می‌شود) از زوال و فروپاشی آن، نیویورکی‌ها از شورای شهر مطالبه دارند که آنها را از برنامه خود برای احیای پنج محله شهر باخبر سازد. متاسفانه تنها چیزی که شهردار بیل دی‌بلازیو در انجامش خوب است، ایستادن مانند تیر چراغ برقی در بروکلین است. بنابراین نیویورکی‌ها به دختر اهل این شهر، و در واقع «شهردار» فعلی آن، کاردی بی روی آورده‌اند تا از نظرات او برای احیای شهر خبردار شوند.

خوشبختانه کاردی بی به این نگرانی‌ها با پرده‌برداری از برنامه جدید خود با نام «کار و بازی» (WAP) واکنش نشان داده است. جزئیات این طرح برای هر کسی که معتقد است واقعا به پایان شهر نیویورک رسیده‌ایم، در پایین تشریح می‌شود:

مدارس

شاید محبوب‌ترین بخش طرح «کار و بازی» این است که جلو اعزام دانش‌آموزان به برج ترامپ برای افزایش نرخ سکونت در آن را می‌گیرد. به جای آن، دانش‌آموزان با تماس ویدیویی در کلاس‌های مدارس فنلاند شرکت خواهند کرد که هنوز نظام آموزشی کارآمدی دارد. از آنجا که این کلاس‌ها توسط فنلاند ارائه می‌شوند، مجانی خواهند بود. این درس‌ها شامل درسی درباره مالیات‌ها می‌شود که چگونه می‌توان از آن برای منفعت عموم مردم استفاده کرد تا جامعه‌ای واقعی ساخت. امید است کودکانی که در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند، بعضی از آن ایده‌ها را با خود به خانه بیاورند و با پدران و مادران خود که در وال استریت کار می‌کنند، آنها را به بحث بنشینند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

برنامه کار و بازی همچنین به دانشگاه‌های شهر نیویورک اجازه بازگشایی می‌دهد اگر بتوانند دروسی که با وضعیت این بیماری عالم‌گیر در انطباق است ارائه دهند. در نتیجه دانشگاه کلمبیا تمام دانشکده فیزیک تجربی خود را منحل می‌کند و لیسانس جدید هنر در رشته «تیک‌تاک» را ارائه خواهد کرد که شامل دروسی درباره لب زدن روی ترانه، رقص، و جاسوسی به سبک چینی است.

کار

بر اساس طرح «کار و بازی»، ادارات فعلی خالی در مرکز منهتن وقتی به پناهگاه اسکان افراد بی‌خانمان تبدیل شوند، دوباره شاهد نرخ بالای سکونت خواهند بود. طبقه اشراف شهر نیویورک اول درباره این پیشنهاد تردید داشتند، اما نهایتا با آن موافقت کردند، چرا که تحت لفافه اعیانی‌سازی به آنها توجیه شد.

بر اساس طرح «کار و بازی»، آن دسته از دستفروشان خیابانی هم که به خاطر نبودِ کارمندان ادارات، مشتری‌های خود را از دست داده‌اند، مشاغلی اداری در مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهند یافت. شغلی در دانشگاه عالی امریکایی به شدت در شان دستفروشان خیابانی است که همینک نیز در چانه زدن سر قیمت با مشتریان استاد هستند.

بازی

گرچه سالن‌های کمدی شهر نیویورک اکنون تعطیل هستند، ولی کمدی در برنامه کار و بازی ادامه خواهد یافت. سالن «کمدی سلار» به جای پخش طنز به موزه‌ای از تصاویر مجری‌های شبکه خبری فاکس و مفسران سیاسی محافظه‌کار یوتیوب روی دیوارهای آن تبدیل خواهد شد. نیویورکی‌ها از ته قلب خواهند خندید وقتی جیب‌های پرپول افرادی نظیر تاکر کارلسون را ببینند و قدردان پوچ‌گرایی دنیای مدرن خواهند شد. آنها ترغیب خواهند شد که به اجرای بن شاپیرو توجه کنند که وقتی در توییتر شهردار کاردی بی را مبتلا به باکتری واژنی معرفی کرد، به دنیا اثر طنزی بی‌مثال ارمغان داد.

تحت برنامه کار و بازی، نمایش‌های زنده تئاتر در برادوی هم بازخواهد گشت. هم‌راستا با این برنامه، کاردی بی پیگیر تشکیل یک گروه موسیقی جدید بر اساس فیلم «لاکش‌پشت‌های نینجای جهش یافته نوجوان» (Teenage Mutant Ninja Turtles) است. پیدا کردن بازیگران برای این نمایش همنیک آغاز شده است و بسیاری از موش‌های مترو برای ایفای نقش «اسپلینتر» امتحان بازیگری داده‌اند که نقش استاد رزمی لاک‌پشت‌ها را ایفا خواهد کرد.

ورزش

تیم بسکتبال نیویورک نیکس (New York Knicks) اعتراف کرده است که این بیماری عالم‌گیر برای آنها خوب بوده است. با توجه به این که بازی‌های اتحادیه ملی بسکتبال اکنون پشت درهای بسته برگزار می‌شوند، برای هواداران نیکس خیلی سخت شده که وقتی تیم‌شان بد بازی می‌کند، وسط بازی ورزشگاه را ترک کنند.

برنامه کار و بازی همچنین سعی دارد به بازیکنان جدید بسکتبال فرصت بازی در ورزشگاه مدیسون اسکوئر گاردن بدهد. آنها نوجوانانی عاری از ویروس کرونا هستند که تا به حال دست به توپ بسکتبال نزده‌اند و در این صورت اجازه خواهند یافت در ورزشگاهی خالی بازی خود را شروع کنند و برای بار آخر به جیمز دلان ثابت کنند که برای ارائه بازی ضعیفی در بسکتبال، نیازی نیست حتما بازیکنی حرفه‌ای باشیم.

همان طور که مشاهده می‌کنید، بیماری عالم‌گیر ویروس کرونا شهر نیویورک را به زوال نبرده است. بعد از آن که خروج دلالان سرمایه‌های غول‌آسا (hedge fund managers) را، که دیگر چیزی را که در شهر می‌بینند دوست ندارند، جشن گرفتیم، بستری از شوق و شوری جدید منتظرمان خواهد بود.

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه