جو بایدن باید به رای‌دهندگان بلاتکلیف چه بگوید؟

بایدن باید فراتر از «من دونالد ترامپ نیستم» برود

بایدن با رقیبی طرف نیست که مایل باشد به جزئیات سیاست و ایدئولوژی بپردازد-Olivier DOULIERY / AFP

بیشتر مردم از هم اکنون تکلیف خود را روشن کرده‌اند که در انتخابات نوامبر آیا می‌خواهند دونالد ترامپ را برای دور دوم در قدرت نگه دارند یا به حریف او جو بایدن رای بدهند.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ با اختلاف ناچیز ۷۰ تا ۸۰ هزار رأی در پنسیلوانیا، میشیگان و ویسکونسین، سه ایالتی که از سال ۱۹۸۸ تا آن زمان هیچ جمهوری‌خواهی را برنده نکرده بودند، به خاطر رأی الکترال پیروز انتخابات شد. سخنرانی جو بایدن در همایش دموکرات‌ها بعید است، باعث تغییر نظر کسی شود و احتمالا تا پایان کارزا انتخاباتی همین لحن را نگه خواهد داشت.

کارزارهای انتخاباتی دور دوم نوعا با محوریت ماندن در قدرت انجام می‌شوند، چیزی شبیه به یک همه‌پرسی برای سال‌های تصدی‌گری دولت. اما دونالد ترامپ می‌خواهد این انتخابات را شبیه به سال ۲۰۱۶ بکند، یعنی یک انتخاب واقعی.

جو بایدن باید مراقب باشد که به دام نیافتد.

دموکرات‌های سرشناس در سخنرانی‌های خود بلاغت‌هایی از خود نشان داده‌اند، نظیر «دموکراسی ما در خطر است» یا «دونالد ترامپ تهدیدی برای جمهوری‌خواهان است». استدلال آنها این است که فقط جو بایدن می‌تواند از سقوط کشور به یک جمهوری مسخره یا کشور فاشیستی جلوگیری کند.

موضوع این است که بایدن باید فراتر از «من دونالد ترامپ نیستم» برود. او باید مردم را قانع کند که چرا باید به پای صندوق رأی بروند و به جای ترامپ نام او را روی برگه بنویسند. کسانی که انگیزه روشنی برای انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری ندارد، بیشتر اوقات ترجیح می‌دهند گوشه‌ای بنشینند و نظاره‌گر باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن در سخنرانی‌های خود چندین گزینه برای انجام چنین کاری دارد.

اولا او می‌تواند قول برگشت به وضعیت عادی را بدهد. بیش از سه و نیم سال است که ترامپ با ملت مثل خودش «لوس» برخورد می‌کند. بگومگوهای توئیتری، دعوای دائم با رسانه‌ها، و لاف‌زدن‌هایش که بهترین پرسنل را استخدام کرده ولی وقت اخراجشان می‌کند یا خودشان می‌روند شروع به بدگویی آنها می‌کند. همه از این اوضاع به تنگ آمده‌اند. خیلی ساده بایدن می‌تواند قول بدهد که همه خبرهای روز را حول خودش قرار نخواهد داد.

یکی از سؤالاتی که در سال ۲۰۱۶ هم جزو نگرانی‌ها بود این است که او در شرایط بحرانی چگونه عمل خواهد کرد. با توجه به نتیجه اکثر نظرسنجی‌ها که نمره پایینی برای مدیریت بحران کرونا به ترامپ دادند، بایدن دست پر برای مطرح کردن این موضوع دارد. ترامپ می‌تواند هر جور مایل است جواب‌هایش را بپیچاند ولی نمی‌تواند منکر این شود که آمار مرگ و میر کووید-۱۹ در آمریکا تا قبل از انتخابات به ۲۰۰ هزار نفر خواهد رسید. ادعای او که می‌گوید آمریکا مبتلایان بیشتری دارد چون بیشتر آزمایش می‌گیرد مزخرف است. بایدن باید همین موضوع را بگیرد و بگوید دولت شایسته او نه تنها کثیف‌کاری او را جمع می‌کند، بلکه در صورت وقوع بحرانی دیگر بهتر عمل خواهد کرد.

عادی‌سازی و شایسته‌سازی دو مورد ساده برای رسیدن به یک راهبرد انتخاباتی است. با این حال، بایدن با رقیبی طرف نیست که مایل باشد به جزئیات سیاست و ایدئولوژی بپردازد. ترامپ هر چه بتواند به بایدن می‌گوید تا شاید چیزی دستگیرش شود مثل اتهام جاسوسی‌اش توسط دولت اوباما و تلاشش برای منصرف کردن بایدن با حمله به پسرش هانتر که در «فساد» دست داشته است.

جو بایدن به زودی اولین فرصت را به دست خواهد آورد که نشان دهد چرا اون برای اداره کشور بهتر از دونالد ترامپ است. او با تنظیم راهبرد انتخاباتی خود تصمیم می‌گیرد که چگونه می‌خواهد کاری کند که ترامپ اولین رئیس جمهور یک دوره‌ای آمریکا از سال ۱۹۹۲ تا کنون بشود.

بایدن باید بتواند انتخابات را به رفراندوم ترامپ تبدیل کند بدون این که وارد هیجانات و آشفتگی شبکه‌های اجتماعی شود. در این صورت است که او صدایش را به مردمی می‌رساند که می‌خواهند دلیلی واقعی برای تغییرات داشته باشند، اما هنوز چیزی نشنیده‌اند. بایدن باید این مردم را به سمت خود بکشد.

جی کاروسو سردبیر مجله «اگزماینر» واشینگتن است

این مقاله ترجمه صحیح و صادقانه از منبع اصلی است و نظرات ابراز شده لزوما نمایانگر نظرات ودیدگاه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

© The Independent

بیشتر از دیدگاه