تمسخر «ایلان موسک» به دلیل اشتباه گرفتن ماه با مریخ

«ماه را هم فتح می کنیم!»

AFP

آقای «ایلان موسک» مؤسس شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی (اسپیس‌اِکس) با نوشتن توئیتی به مضمون «مریخ را فتح کنیم»؛ اما در کنار عکسی از کره ماه،‌ موجب سرگرمی فالوورهای خود در توئیتر شد. کاربران آن رسانه اجتماعی به سرعت خطای آقای ماسک را مورد اشاره قرار دادند.

خانم «اوپولی دیویسِکِرا»،‌ یک دانشمند استرالیایی، در پاسخی تمسخرآمیز به آقای ماسک گفت: «نابغۀ برتر علم فضایی! آن که کنارش ایستادی کُرۀ ماه است در حالت ماه‌گرفتگی کامل!»

مؤسس شرکت فناوری‌های اکتشاف فضایی ظاهرا این اشتباه را در توئیت‌های بعدی پذیرفته،‌ و گاف خود را با شوخی رفع و رجوع کرد.  آقای موسک با استفاده از تصاویر مفهومی (ایموجی) گفت: «ماه را هم فتح کنیم!»

یکی از کاربران از او پرسید: «پس شما اول به ماه رفتی؟‌» آقای موسک پاسخ داد: «مطمئناً اول به ماه می‌رویم،‌ چراکه فقط ۳ روز با مریخ فاصله دارد و دیگر نیازی به هماهنگ‌سازی مدار میان سیاره‌ای نیست». بعضی از فالوورهای آقای موسک گمان کردند که توئیت او اشارۀ تمسخر‌آمیزی به دونالد ترامپ داشته است. رئیس جمهور آمریکا اخیراً گفته است که سازمان «ناسا» باید بر روی مسائل بسیار بزرگتری از جمله مریخ (که کُره ماه بخشی از آن است) تمرکز کند. مشخص نیست که آیا نوشتار آقای موسک در رابطه با صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا بوده است یا خیر.

آقای موسک، میلیاردر کانادایی-آمریکایی،‌ امیدوار است که انسان‌ها روزی سوار بر فضاپیمای «اِسپیس‌اِکس» به مریخ سفر کنند. این شرکت در حال آزمایش فضاپیمای «استارشیپ» خود است، که آقای موسک قبلا گفته بود میتواند حدوداً ۱۰۰ نفر را به سیّاره سرخ ببرد.

© The Independent

بیشتر از زندگی