آلبوم عکس سلطنتی کاخ گلستان پیدا شد

مدیر کاخ گلستان می‌گوید آلبوم جابه‌جا شده و در قفسه دیگری بود

این آلبوم شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است- ایرنا

پنج‌ماه پس از آنکه یکی از آلبوم‌های عکس سلطنتی در کاخ گلستان مفقود شده بود و انبارگردانی‌های انجام شده نیز بی‌نتیجه مانده بود، اعلام شد که این آلبوم پیدا شده است.

خبر پیدا شدن آلبوم را روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اعلام کرد.

آفرین امامی، مدیر کاخ گلستان در این باره گفت که «با توجه به اینکه تعداد آلبوم‌های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.»

او همچنین گفت که «این آلبوم به شماره ۳۶۲ در ابعاد ۲۲ در ۱۵.۵ سانتی متر مربع بوده و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ با سرشماری حساب اموال که توسط این کمیته انجام شد، در ساعت ۱۱:۳۰ در یکی از قفسه‌های آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمام ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است.»

گم شدن این آلبوم در اسفند سال گذشته از سوی امین‌اموال این کاخ به اطلاع مسئولان رسیده بود. این خبر تا هفته گذشته که به رسانه‌ها درز کرد از سوی مقام‌های این وزارتخانه اعلام نشده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از رسانه‌ای شدن موضوع، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، اداره‌کل حراست، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه و مدیریت کاخ گلستان مأمور شدند تا این رویداد را بررسی کنند.

حال مدیر کاخ گلستان می‌گوید در نتیجه فعالیت این کمیته، آلبوم مفقودی در یکی از قفسه‌های آلبوم‌خانه کاخ گلستان پیدا شده است.

در سال‌های گذشته اخبار متعددی درباره مفقود شدن و سرقت آثار تاریخی و هنری موجود در کشور منتشر شده است. سرقت تابلوهای محمود فرشچیان از موزه سعدآباد، شمشیر موزه ملل، تابلوهای تاریخی موزه رضا عباسی، اشیای تاریخی دوره پهلوی در کاخ نیاوران و سعدآباد و حتی دستبرد به تخت جمشید و سرقت آثار تاریخی از موزه روباز آن، بخشی از رویدادهای ناگوار سال‌های اخیر بوده است.

بیشتر از