گاو شمشیرخورده به نشیمنگاه گاوباز شاخ زد

این نخستین بار نیست که انریکه پونسه در میدان گاوبازی آسیب می‌بیند 

نریکو پونسه  گاوباز مشهور اسپانیایی در میدان گاوبازی ال پورتو د سانتا ماریا-CRISTINA QUICLER / AFP

در یک مسابقه گاوبازی گاو شمشیرخورده با شاخ زدن به نشیمنگاه گاوباز مشهور اسپانیایی او را به هوا پرتاب کرد. 

هنگامی که انریکو پونسه ۴۸ ساله برای تمام کردن کار در میدان گاوبازی ال پورتو د سانتا ماریا به سراغ گاو رفت، گاو او را به هوا پرتاب کرد به طوری که از پشت به زمین فرود آمد و سرش را در میان دست‌هایش گرفت. 

علی رغم این ماجرای هولناک، گاوباز والنسیایی آسیب جدی ندید و طبق گزارش رسانه‌های اسپانیایی فقط رباط‌های زانویش پاره و زانویش زخمی شد. 

در نهایت گاو را کشتند و آقای پونسه می‌تواند راهی مسابقه بعدی شود. 

برای تماشای این مسابقه گاوبازی هزاران نفر به مناسبت صد و چهارمین سالگرد تأسیس این میدان تاریخی گاوبازی واقع در کادیز در آندلس در آن گرد آمده بودند.  

این اولین بار نیست که آقای پونسه از گاوبازهای برجسته اسپانیا با واکنش گاو نر در مرحله پایانی روبه‌رو می‌شود. پارسال شاخ محکم‌تری خورده بود و کارش به جراحی زانو کشید و نشیمنگاهش زخمی به عمق ده سانتی‌متر برداشت. 

در سال ۲۰۱۴ نیز در آیین گشایش جشنواره لاس فالاس در والنسیا گاو نری استخوان ترقوه و چندین استخوان دنده‌اش را شکست. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نظر می‌آمد همه‌گیری کرونا به محبوبیت این سنت جنجالی در میان مردم لطمه زده باشد به طوری که در نخستین مسابقات ماه ژوئیه افراد کمی به تماشا رفته بودند زیرا در دوران قرنطینه درخواست‌های فزاینده‌ای برای ممنوع شدن این ورزش خونین پا گرفته بود. 

کارمن ایبارلوسیا از گروه مدافع حقوق حیوانات به نام «شکنجه بی‌فرهنگی است» در آن زمان گفت «مگر در همین چند ماه گذشته درد و رنج و مرگ و میر بیش از حد نداشته‌ایم؟

دوباره به میدان‌های گاوبازی برگشته‌اند و بی‌رحمانه و خونسردانه از بودجه عمومی پول بیشتری می‌گیرند تا حیوان آرام گیاه‌خواری را تا حد مرگ شکنجه دهند و به تماشا بنشینند. در ضمن اکثریت جامعه ما اکنون خواهان فرهنگ راستین صلح و همبستگی‌اند.»

طبق نظرسنجی گروه الکترومانیا در ماه مه نزدیک به نیمی از پاسخ‌دهندگان (۴۷٪) خواهان ممنوعیت گاوبازی شده‌اند، ۱۸ درصد با ممنوعیت مخالفت کردند و یک سوم نظردهندگان هم بی‌طرف بوده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان