شاهزاده اندرو کیست و در مسیر منتهی به تخت سلطنت کجا قرار دارد؟

این عضو خاندان سلطنتی بریتانیا در رده هشتم سلسله مراتب جانشینی قرار دارد

شاهزاده اندرو  و ملکه الیزابت دوم-LEON NEAL / AFP

خاندان سلطنتی درطی سال‌های افزایش زادورود وابستگان آن، به نوآمدگان جدید بسیاری خوش آمد گفته است که تازه‌ترینِ آن‌ها هم «آرچی هریسون مونتباتن ویندزور» بود که در ماه مه ۲۰۱۹ به دنیا آمد.

البته چندین عضو اصلی در خاندان ویندزور حضور دارند که مرتبا در مجامع عمومی ظاهر می‌شوند و به نمایندگی از این خاندان سلطنتی سخن می‌گویند.

در حالی که شاهزاده ولز و فرزندانش، دوک کمبریج و دوک ساسکس، به دلیل فعالیت‌شان در حمایت از خیریه‌های سلامت روان، گفت‌وگو پیرامون خطرات تغییرات اقلیمی و ظاهر شدن بر فرش قرمز رویدادهای مشهور، اغلب سرتیتر خبرها بوده‌اند، افراد دیگر این خاندان سلطنتی زندگی‌شان را با کمتر قرار گرفتن در کانون توجهات ادامه می‌دهند.

دوک یورک یکی از این افراد است. این فرد ۵۹ ساله که یکی از چهار فرزند ملکه الیزابت دوم و دوک ادینبورگ است، در نیروی دریایی و امور تجارت بین‌الملل حرفه‌ای برجسته برای خود صورت داده است.

در اینجا همه آنچه باید درباره شاهزاده اندرو بدانیم آمده است:

چه زمانی متولد شد؟

شاهزاده اندرو آلبرت کریستین ادوارد، فرزند سوم ملکه و شاهزاده فیلیپ است. زمانی که او در تاریخ ۱۹ فوریه ۱۹۶۰ متولد شد، پس از برادرش شاهزاده چارلز در رده دوم مسیر دستیابی به تخت سلطنت بود.

باتوجه به موقعیت فعلی در پی تولد آرچی هریسون فرزند دوک ساسکس در تاریخ ۶ مه ۲۰۱۹، این عضو خاندان سلطنتی در رده هشتم سلسله مراتب جانشینی قرار گرفته است.

شغل او چیست؟

این عضو خانواده سلطنتی دارنده مقام فرماندهی و درجه افتخاری معاونت دریاسالاری در نیروی دریایی سلطنتی است.

اندرو در طول دوران خدمت خود در ارتش به عنوان خلبان تمام وقت هلیکوپتر، و مربی و کاپیتان یک ناو جنگی مشغول به خدمت بود.

او همچنین در طول جنگ فالکلند در سال ۱۹۸۲ خدمت کرد و تا ژوئیه سال ۲۰۱۱ به عنوان نماینده ویژه بریتانیا در تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری مشغول به کار بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در شرح زندگی‌نامه این دوک در تارنمای خانواده سلطنتی آمده است:«اهم فعالیت دوک یورک بر رشد اقتصادی و تولید مشاغل حرفه‌ای در بریتانیا متمرکز است و تأکید ویژه‌ای بر تحصیل و مهارت، کارآفرینی و علم، فناوری و مهندسی دارد.»

وی همچنین بنیانگذار PitchPalace است؛ رویدادی سالانه که در آن کارآفرینان جوان ایده‌های تجاری خود را به جمع کثیری از حامیان بالقوه این جامعه تجاری ارائه می‌دهند.

آیا او فرزندی دارد؟

این عضو خانواده سلطنتی از ازدواجش با سارا«فرگی» فرگوسن دو فرزند به نام‌های  شاهدخت بئاتریس و شاهدخت یوجین دارد.

این زوج در ۲۳ ژوئیه سال ۱۹۸۶ در کلیسای «وستمینستر ابی» با یکدیگر ازدواج کردند و در تاریخ ۱۹۹۲ از یکدیگر جدا شدند و در نهایت هم در سال ۱۹۹۶ طلاق گرفتند. این زوج دوستان صمیمی یکدیگر باقی ماندند و در تفریحات و تعطیلات مرتبا کنار یکدیگر دیده می‌شوند.

بئاتریس در ۸ آگوست سال ۱۹۸۸ به دنیا آمد و یوجین هم در تاریخ ۲۳ مارس سال ۱۹۹۰ پا به خاندان سلطنتی گذاشت.

دوک اندرو در سال ۲۰۱۶ اظهار داشت که شایعاتی درباره اختلاف او و شاهزاده چارلز بر سر مشارکت دخترانش به عنوان اعضای خاندان سلطنتی، «حقیقت ندارد».

اندرو در پاسخ به شایعات پیرامون یوجین و بئاتریس در یک بیانیه علنی نادر، «لینک»ی را در توییتر منتشر کرد.

او گفت:«این شایعه که گویا من خواستار آن بوده‌ام که هر یک از همسران آتی این شاهدخت‌ها عناوین سلطنتی داشته باشند، کاملا ساختگی است»

«این داستان که گویا بین من و شاهزاده ولز بر سر مشارکت دخترانم به عنوان اعضای خاندان سلطنتی نفاق وجود داشته است، حقیقت ندارد و ادامه دادن هر حدس و گمانی در این باره بیهوده است.»

در تاریخ ۱۴ اکتبر سال ۲۰۱۸، یوجین با سرمایه‌دار جک بروکسبنک در کلیسای سنت جورج چپل واقع در کاخ ویندزور ازدواج کرد.

دو سال بعد، در تاریخ ۱۷ ژوئيه سال ۲۰۲۰ بئاریس با یک سرمایه‌دار بزرگ املاک و مستقلات به نام ادواردو ماپلی موزی در مراسمی مخفی و در کلیسای آل سنت چپل واقع در پارک بزرگ ویندزورازدواج کرد.

محل سکونت وی کجاست؟

اقامتگاه رسمی این دوک یورک رویال لاج است که در پارک بزرگ ویندزور قرار گرفته است.

ملکه مادر قبلا و پیش از آن که در سال ۲۰۰۳ این منطقه  به شاهزاده اندرو اهدا شود، در این اقامتگاه خصوصی زندگی می‌کرد.

در سال ۲۰۰۴ این شاهزده با دخترانش، بئاتریس و یوجین، به این محل نقل مکان کرد. به‌رغم طلاق شاهزاده از همسرش، فرگوسن هم در ۲۰۰۸ به رویال لاج نقل مکان کرد و عمده باورها بر این است که این مکان اقامتگاه همیشگی اوست. 

مادر این دو دختر در توضیح رابطه‌شان در مصاحبه‌ای با رادیو استرالیا در سال ۲۰۱۶ که مجری آن کایلی ساندیلند بود، چنین شرح داد:«من تمام‌وقت آنجا هستم و او هم تمام‌‌وقت آنجاست.»

© The Independent

بیشتر از زندگی