انتشار فیلمی از لحظه دستگیری جورج فلوید

تصاویری که از ویدیوی تعبیه شده روی یونیفورم پلیس لو رفته است، دقایق آغازین بازداشت مرگبار او را نشان می‌دهد

جورج فلوید که به وضوح مضطرب شده بود، التماس می‌کند و می‌گوید: «آقای پلیس، خواهش می‌کنم به من شلیک نکنید. خواهش می‌کنم.»-Darnella Frazier / AFP

ویديویی که به تازگی لو رفته است نشان می‌دهد که جورج فلوید لحظاتی پیش از مرگ زیر فشار زانوی افسر پلیس سابق، درک شوین برای نجات جانش التماس می‌کرده است.

در این ویدیو که توسط دوربین‌های روی یونیفورم دو افسر پلیس دیگر، توماس لین ۳۷ ساله و جی کونگ ۲۶ ساله گرفته شده دقایق برخورد میان آقای فلوید و افسران پلیس را در روز ۲۵ ماه مه خارج از فروشگاهی در مینیاپولیس نشان می‌دهد. این دو پلیس نیز از کار برکنار شده‌اند.

ویدیوی گرفته شده از دوربین آقای لین نشان می‌دهد او به آقای فلوید که در صندلی اتومبیلش منتظر است نزدیک می‌شود. فلوید به استفاده از یک اسکناس جعلی ۲۰ دلاری متهم شده بود.

آقای لین با چراغ قوه‌اش به پنجره صندلی راننده که آقای فلوید در آن نشسته می‌زند و سپس اسلحه‌اش را به سوی فلوید نشانه می‌رود. 

در این ویدیو که در تارنمای «دیلی میل .کام» منتشر شد، جورج فلوید که به وضوح مضطرب شده بود، التماس می‌کند و می‌گوید: «آقای پلیس، خواهش می‌کنم به من شلیک نکنید. خواهش می‌کنم.»

 

کمی پس از آن آقای فلوید در بازداشت پلیس جان می‌سپرد. این واقعه  بار دیگر روابط نژادی میان سفید و سیاه‌ را در آمریکا و سراسر جهان برجسته کرده است.

قتل جورج فلوید موجب بروز تظاهرات گاه روزانه مردم در برخی شهرهای آمریکا شده که خواهان تساوی نژادی و پایان بی‌رحمی‌های پلیس‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این اعتراض‌ها همچنین موجب از سرگرفته شدن  تعاملات جهانی در مورد میراث استعمار و تجارت بین‌المللی برده شده است.

اوایل ماه جاری، وکلای آقای لین ویديوی ضبط شده او و آقای کونگ را تسلیم دادگاه کردند. آقای لین و آقای کونگ خواستار رفع کلیه اتهامات اقامه شده هستند.

این دو همراه با افسر دیگر پلیس، تو تائو ۳۴ ساله متهم به هم‌دستی در قتل غیرعمد هستند. 

آقای دووین که به مدت ۹ دقیقه با زانو روی گردن جورج فلوید فشار آورده بود، به قتل غیرعمد متهم شده است.

اعتراض‌ها همچنان پس از سه ماه که از قتل جورج فلوید می‌گذرد،  در سراسر شهرهای عمده آمریکا ادامه دارد.

تنش در اورگون در چند مورد پس از اعزام نیروهای فدرال به محل به منظور سرکوبی اعتراض‌ها بالا گرفت.

© The Independent

بیشتر از جهان