نتفلیکس کنترل سرعت پخش فیلم‌ها را به کاربران می‌دهد

کاربران اجازه دارند سرعت پخش فیلم در گوشی، تبلت و کامپیوتر خود را تا ۰.۵ برابر کاهش یا تا ۱.۵ برابر افزایش دهند

آرون پاول بازیگر گفت اجازه به کاربران برای تماشای پشت سرهم فیلم‌ها با سرعت بالا تجربه فیلم‌بینی را «ویران» خواهد کرد - Olivier DOULIERY / AFP

نتفلیکس ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد سرعت پخش فیلم را افزایش یا کاهش دهند.

بعد از آزمایش محدود آن برای یک سال، این ویژگی جدید به زودی در برنامک نتفلیکس در اندروید و آی‌او‌اس و همین طور وب‌سایت این شبکه در دسترس قرار خواهد گرفت.

کاربران اجازه دارند سرعت پخش فیلم در گوشی، تبلت و کامپیوتر خود را تا ۰.۵ برابر کاهش یا تا ۱.۵ برابر افزایش دهند.

این اقدام با نگرانی بعضی از بازیگران و فیلم‌سازان مواجه شد که ادعا می‌کنند اجازه به کاربران برای کاهش یا افزایش دادن سرعت فیلم، ممکن است بر کیفیت آن تاثیر گذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جاد آپاتو کارگردان بعد از معرفی آزمایش محدود این ویژگی در سال گذشته، توییت کرد: «پخش‌کنندگان فیلم اجازه ندارند نحوه ارائه محتوا را تغییر دهند. انجام چنین کاری نقض امانت‌داری است و کسانی که فیلم می‌سازند آن را تحمل نخواهند کرد.»

آرون پاول بازیگر نیز گفت اجازه به کاربران برای تماشای پشت سرهم فیلم‌ها با سرعت بالا تجربه فیلم‌بینی را «ویران» خواهد کرد.

کیلا رابیسون، نایب رئیس نتفلیکس در پستی با اشاره به تصمیم این شرکت برای ارائه سراسری ویژگی جدید گفت مشتریان از این ویژگی استقبال کردند.

او گفت: «ویژگی‌هایی مشابه در دستگاه‌های پخش دی‌وی‌دی نیز سال‌ها است که وجود دارد و این ویژگی به شدت مورد درخواست کاربران ما بود. از همه مهم‌تر، آزمایش ما نشان می‌دهد کاربران نیز از انعطافی که این ویژگی فراهم می‌آورد خیلی خشنودند که هم می‌توانند صحنه‌های محبوب خود را مجددا تماشا کنند و هم می‌توانند سرعت فیلم را کم کنند اگر که در حال تماشای آن با زیرنویس بوده یا هرگونه مشکلی شنیداری دارند.»

امکان تغییر سرعت پخش فیلم در نتفلیکس مورد استقبال اتحادیه ملی ناشنوایان و فدراسیون ملی نابینایان ایالات متحده قرار گرفت که می‌گویند افراد ناشنوا و کسانی که در خواندن مشکل دارند قدردان این امکان خواهند بود که بتوانند سرعت زیرنویس‌ها را کم کنند.

نتفلیکس همچنین گفت بیش از ۸۰ درصد مشتریانش حداقل یک بار در ماه از زیرنویس استفاده می‌کنند، که معمولا برای یادگیری زبانی جدید استفاده می‌شود.

خانم رابیسون گفت: «همچنین لازم به ذکر است نظرسنجی گسترده ما از کاربران در کشورهای مختلف که فیلم‌هایی یکسان را با یا بدون این ویژگی تماشا کردند، نشان داد ارائه آن تاثیری بر نظر آن‌ها درباره کیفیت محتوای آن فیلم ندارد.»

© The Independent

بیشتر از فیلم