بورس تهران دوباره رکورد زد

رونق بورس با شرایط اقتصادی جاری در ایران هماهنگی ندارد

درحالی که تمایل مردم به سرمایه‌گذاری در بورس به شدت افزایش یافته، نگرانی‌هایی در مورد ایجاد حباب بورس وجود دارد-عکس از قدس آنلاین

بازار بورس تهران روز یکشنبه برای نخستین بار با رکوردی بالاتر از دو میلیون واحد بسته شد. این رونق بازار بورس با شرایط تحریم‌های آمریکا، بیکاری، تورم و قیمت پایین بنزین سازگار نیست.

بازار سهام تهران در روز یکشنبه با دو میلیون و ۱۱‌هزار و ۴۹۲ واحد رکورد جدیدی ثبت کرد.  شاخص بورس در روز گذشته نسبت به روز شنبه ۵۰ هزار واحد رشد داشت. یکی از دلایل افزایش شاخص بورس این بود که روز یکشنبه سهام‌های بیشتری از شرکت‌های دولتی در بازار بورس عرضه شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش آسوشیتدپرس، در حالی که ایران با مشکلات جدی ویروس کرونا و دست و پنجه نرم می‌کند، بازار بورس تهران امسال شاهد رشد ناگهانی بوده ‌است.

با تصمیم دولت مبنی بر خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی، مردم عادی به بازار بورس رفته و سهام معامله می‌کنند و به سودهایی می‌رسند که در سرمایه‌گذاری‌های دیگر و سود بانکی وجود ندارد.

اما این رشد ناگهانی سودها تحلیل‌گران و کارشناسان را نگران کرده که حباب بازار بورس در حال افزایش است. این حباب می‌تواند ناگهان درآمدهای افراد عادی که به بازار بورس سرازیر شده‌اند را از بین ببرد.

بازار بورس ایران که در سال ۱۹۶۷ تاسیس شده و اکنون سهام حدود یک‌هزار شرکت از جمله کارخانه‌های بزرگ خودروسازی مانند ایران‌خودرو در آن عرضه می‌شود.

بیشتر از