جست‌وجوی آزادی؛ همه آن چه درباره زندگی‌نامه هری و مگان می‌دانیم

مگان احساس کرد که بقیه زندگی‌اش را قربانی خانواده سلطنتی کرده است

زندگی‌نامه جدید دوک و دوشس ساسکس زوایای تازه‌ای را نشان می‌دهد که موجب شده این زوج وظایف سلطنتی خود را کنار بگذارند-Daniel LEAL-OLIVAS / AFP

«پیدا کردن آزادی» نوشته گزارشگران سلطنتی، کارولین دوراند و امید اسکوربی، توضیح می‌دهد که چطور دیوار نارضایتی میان هری و مگان و دیگر افراد خانواده سلطنتی آهسته آهسته ساخته شد.

هری و مگان هیچ‌کدام مشارکتی در این کتاب نداشتند. این کتاب بر اساس تجارب خود نویسندگان به عنوان اعضای رسانه سلطنتی و نقل‌قول‌هایی از منابع نزدیک به این زوج نوشته شده‌است.

از دلخوری شایعه شده بین مگان و دوشس کمریج، تا این‌که گفته می‌شود دوک کمبریج به هری گفته بود که در رابطه با مگان عجله نداشته باشد.... همه چیزهایی که تا به‌حال به دست آمده در این کتاب است.

  • مگان احساس کرد که بقیه زندگی‌اش را قربانی خانواده سلطنتی کرده است

این کتاب توضیح می‌دهد که مگان در ماه مارس به دوستانش گفت که «بقیه زندگی‌اش» را قربانی خانواده سلطنتی کرده است و از گزارش‌هایی که می‌گوید ترک خانواده سلطنتی فقط ایده او بوده، آزرده شده است.

یک منبع که از او در «پیدا کردن آزادی» نقل قول شده، معتقد است «درباریان و بعضی از افراد خانواده این تصور را دارند». اما منبع این کتاب می‌گوید که مگان برای انطباق با زندگی سلطنتی فداکاری زیادی کرده‌است.

در این کتاب آمده‌است: «مگان در ماه مارس با اشک به یکی از دوستانش گفته که من همه زندگی‌ام را برای این خانواده قربانی کردم. من می‌خواستم هر چه لازم است انجام دهم و متاسفم که به این‌جا رسیدیم.»

  •  شاهزاده ویلیام می‌خواهد مطمئن شود که رابطه با مگان چشمان هری را کور نکرده‌است

این کتاب ادعا می‌کند که دوک کمبریج از ابتدا نگران رابطه برادرش با مگان بود و می‌خواست مطمئن شود مگان نیت خوبی دارد.

در این کتاب از منبعی نقل شده که می‌گوید: «هر چه باشد این‌ها دو برادر در همه زندگی‌شان با افرادی مواجه بوده‌اند که سعی داشته‌اند از آن‌ها استفاده کنند. هر دوی آن‌ها رادارهایی برای خود ساخته‌اند که چنین افرادی را شناسایی می‌کند. اما از آن‌جا که ویلیام همه چیز را درباره مگان نمی‌دانست، می‌خواست مطمئن شود که عشق او چشمان هری را کور نکرده‌است.»

  • افتادن هری در حلقه‌ای که ظرفیت پیش‌داوری داشت

نویسندگان این کتاب می‌گویند که در روزهای اول رابطه‌شان، شاه‌زاده هری تصویر نزدیک‌تری از واقعیت زشت نژادپرستی یافت.

هنگامی‌که نزدیکانش شروع به پرسش درباره مناسب بودن این رابطه کردند، خیلی سریع به آن‌ها پاسخ می‌داد که آیا انتقاد آن‌ها ناشی از پیش‌داوری است.

نویسندگان کتاب آورده‌اند: «هنگامی‌که برخی این رابطه جدید را زیر سوال بردند، و پرسیدند که آیا او مناسب است، هری به این فکر افتاد که آیا مساله نژاد در میان است؟  یا از روی افاده این حرف‌ها را می‌زنند؟

یک دوست قدیمی هری تمام یک بعدازظهر را به غیبت پشت سر مگان گذراند و اظهارنظرهای تحقیرآمیزی درباره گذشته او در هالیوود می‌کرد. این صحبت‌ها به گوش هری رسید و او به سرعت آن دوستی را قطع کرد.»

  •  گزارش‌ها درباره دلخوری میان مگان و کیت درست نبود

کتاب «پیدا کردن آزادی» ادعا می‌کند که هیچ بحثی میان دوشس کمبریج و ساسکس وجود نداشت. آن‌ها فقط وجه مشترکی نداشتند.

این کتاب نوشته که وقتی هری از دست برادرش احساس خفگی می‌کرد، رسانه‌ها خیلی سریع تصمیم انتقال ساسکسی‌ها به وینزور – خارج شدن از زیر چتر قصر- را سرزنش کردند.

خانم دوراند و اقای اسکوبی نوشته‌اند: «واقعیت این بود که مگان و کیت فقط یکدیگر را خوب نمی‌شناختند.»

این نویسندگان به یک شایعه خاص پرداخته‌اند که می‌گوید مگان در هنگام امتحان لباس ساقدوش عروس برای شاهدخت شارلوت، اشک کیت را درآورده‌است. این شایعه کاملا نادرست است.

گزارش‌ها می‌گویند که جدیت مگان در خواسته‌هایش اشک کیت را درآورده‌است اما کتاب این موضوع را رد کرده‌است.

منبعی که به عنوان شاهد آن‌جا حضور داشته می‌گوید: «بعضی از بچه‌ها همکاری نمی‌کردند و کارهای زیادی باید انجام می‌شد. هر کس تلاش می‌کرد هر طور که می‌تواند کمک کند. اما کار کردن با بچه‌ها ساده نیست. با این وجود، اشک هیچ کسی درنیامد. در نهایت هم همه چیز خوب پیش رفت. کیت و مگان هر دو کمی استرس داشتند اما در اتاق حرفه‌ای رفتار کردند و افرادی دیگری هم آن‌جا بودند.»

  •  شاهزاده ویلیام به هری گفت که در رابطه با مگان عجله نداشته‌باشد

گفته می‌شود که ویلیام در آغاز این رابطه با هری در گوشه‌ای نشسته و گفت‌وگو کرده‌است. او از هری خواسته که در رابطه با مگان آهسته پیش برود.

به گفته منابع، ویلیام به هری گفته‌است: «فکر نکن که باید عجله کنی. هر چقدر لازم  است به خودت وقت بده تا این دختر را بشناسی.»

کلمه «این دختر» هری را رنجانده است و موجب شد که برادرش را «افاده‌ای» بخواند.

در این کتاب از یک منبع نزدیک به هری نقل قول شده‌است: «هری می‌توانست از روی کلمات ویلیام متوجه شود که او افاده‌ای رفتار می‌کند.»

  •  کارکنان قصر درباره مگان محتاط بودند

این کتاب با جزییات آورده‌است که چطور چندین عضو خانواده سلطنتی به مگان اعتماد نداشتند یا اعتقادی به رابطه‌اش با هری نداشتند.

«دستکم دو عضو دیگر خانواده نگرانی خود را درباره روند رابطه هری به همدیگر ابراز داشتند. در عین حال، وقتی مگان و هری رابطه‌شان را شروع کردند، یک عضو خانواده سلطنتی به نقش فیلم Suits اشاره کرد و مگان را "دختر نمایشی هری" خواند.»

 گزارش شده که یک نفر دیگر گفته‌است که وقتی مگان «با تعداد زیادی چمدان آمد» یکی از افراد کاخ سلطنتی به همکارش گفت که «او یک طوری است که نمی‌توانم بهش اعتماد کنم.»

  •  مگان، مانند پدرش، قربانی رسانه‌ها بود

نویسنده‌های این کتاب به نقل از یک فرد مورد اعتماد مگان، که نخواسته نامش فاش شود نوشته‌اند که رسانه‌ها پدرش «توماس مرکل» را خراب کرده‌اند و موجب دلسردی او شده‌اند.

به گفته این منبع مگان می‌گوید: «پدرم هرگز چنین چیزی را نمی‌خواست. من واقعا فکر می‌کنم که او قربانی شده‌است و من بسیار غمگینم چون فکر کردم او کاملا فاسد است.»

  •  هری و مگان فکر کردند که باید روی صندلی پشتی خانواده سلطنتی بنشینند

این کتاب آورده است که این زوج وقتی عضو خانواده سلطنتی بودند، از این‌که «اغلب صندلی پشتی اعضای خانواده به آن‌ها می‌رسید» خسته شده‌بودند.

در ادامه آمده‌است: «درحالی‌که هر دوی آن‌ها به سلسله مراتب احترام می‌گذاشتند، هنگامی که می‌خواستند بر پروژه‌ای  متمرکز شوند برایشان سخت بود که یک عضو بلندمرتبه‌تر خانواده سلطنتی،‌ چه شاهزاده ویلیام و چه شاهزاده چارلز، ترتیبی اتخاذ می‌کردند که آن‌ها صبر ‌کنند.»

  • شاهزاده هری سه ماه بعد از شروع رابطه با مگان مارکل گفت که او را دوست دارد

نویسندگان کتاب «پیدا کردن آزادی» ادعا کرده‌اند دوک ساسکس سه ماه پس از آن که وارد رابطه شدند، به همسر آینده‌اش گفت که او را دوست دارد.

به گفته یکی از دوستان مگان، شاهزاده هری اولین نفری بوده که به عشقش اعتراف کرده‌است و بازیگر سابق فیلم Suits هم فورا در پاسخ گفته است که «من هم تو را دوست دارم.»

در این کتاب آمده‌است: «مگان با همه وجود در این رابطه بود و هیچ چیز نمی‌توانست او را مجاب کند که آهسته پیش برود، حتی یکی از دوستانش که درباره رابطه با هری به او هشدار داد.»

یکی از دوستان مگان گفته است که آن‌ها سه ماه بعد از شروع رابطه‌شان، گفتن جمله دوستت دارم را آغاز کردند.

این موجب شد که این زوج بی‌پرده درباره آینده‌شان صحبت کنند. گزارش شده که مگان نشانه‌هایی در رسانه‌های اجتماعی درباره رابطه‌اش با شاهزاده هری می‌داده‌است. از جمله پستی که در شب شروع رابطه‌شان، با عکس یک قلب در اینستاگرام گذاشته و نوشته بود: «مرا ببوس» با این شرح: «قلب‌های عاشق در لندن».

  •  مگان قبل از رابطه‌اش با هری به پاپاراتزی‌ها خبر می‌داد

در آخرین بخش از کتاب «پیدا کردن آزادی» نویسندگان ادعا کرده‌اند که مگان وقتی در درام حقوقی آمریکایی Suits بازی می‌کرد، درباره داستانش به پاپاراتزی‌ها اطلاعات می‌داد. در این کتاب آمده‌است: «درحالی که مگان قبل از ملاقات هری به پاپاراتزی‌ها اجازه می‌داد این‌جا و آن‌جا عکس بگیرند یا مطالبی منتشر کنند، بعد از رابطه‌شان، همه توانش را برای حفظ حریم خصوص رابطه‌اش با شاهزاده به کار برد.»

  • هری قبل از ترک خانواده سلطنتی، دوره آزمایشی را رد کرد

گفته می‌شود که شاهزاده هری در ترک خانواده سلطنتی آن‌قدر مصمم بوده که وقتی تصمیم به ترک خانواه گرفت، دوره آزمایشی را رد کرد.

به گفته یک منبع مطلع، او با بی‌پروایی روند بازنگری را رد کرد. هرچند منبع نزدیک دیگری به این زوج گفته‌است که این زوج امکان بازگشت به خانواده سلطنتی را از بین نبرده‌اند.

«آیا احتمال بازگشت آن‌ها به خانواده را در آینده رد می‌کنم؟ اصلا. اما احتمال بازگشت کامل آن‌ها کم است. این به معنی دشمنی یا این چیزها نیست. آن‌ها هنوز به چیزی که دنبالش بودند دست پیدا نکرده‌اند.»

© The Independent

بیشتر از کتاب