تقاضای بسته جدید حمایتی سنا برای نجات سالن‌های موسیقی در آمریکا

این بسته حمایتی ۱۰ میلیارد دلار است و به سالن‌های موسیقی زنده اختصاص دارد

اجرای موسیقی زنده برای پخش آنلاین در سالن لینکلن شیکاگو-Scott Olson/Getty Images/AFP

Scott Olson/Getty Images/AFP

پیشنهاد بسته حمایتی جدیدی در سنا این امیدواری را به وجود آورد که کمک مورد نیاز برای سالن‌های مستقل موسیقی زنده در ایالات متحده فراهم شود.

روز چهارشنبه سناتورها جان کورنی و کلوبوچار، قانون «نجات صحنه‌ها» را ارائه دادند. طرح اعطای این ده میلیارد دلار (۷.۸میلیارد پوند) تحت عنوان مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، برای سالن‌های مستقلی در نظر گرفته شده است که طی همه‌گیری ویروس کرونا و به دنبال آن بسته شدن سالن‌ها، صدمه دیده‌اند. این بسته حمایتی، شامل شش ماه حمایت مالی از سالن‌های واجد شرایط است.

قانون نجات صحنه‌ها برای کمک به بخش اقتصادی است که از زمان اعمال مقررات قرنطینه اواسط مارس، در بیشتر ایالات آمریکا صدمه دیده است.

این قانون حمایتی تنها برای گردانندگان سالن‌های موسیقی زنده، تبلیغ‌کنندگان و نمایندگان استعدادیابی تدوین شده است تا از شرکت‌های بین‌المللی و بزرگ برای دریافت بودجه کمک مالی فدرال جلوگیری کند.

کورنین در بیانیه‌ای به بیلبورد گفت: «تگزاس خانه شماری از سالن‌های تفریحی کوچک تاریخی است که در رده جهانی‌اند و بسیاری از آن‌ها اولین کسب و کاری بودند که بسته شدند و هم‌چنان بسته مانده‌اند.»

سناتور تگزاس ادامه داد: «فرهنگی که در سالن‌های رقص تگزاس و موسیقی زنده وجود دارد، نسل‌ها را شکل داده است و تصویب این بسته حمایتی به آن‌ها پشتوانه می‌دهد تا درهای خود را بگشایند و به تعلیم و الهام‌بخشی تگزاسی‌ها  فارغ از همه‌گیری ویروس کرونا ادامه بدهند.»

کوبوچار افزود: «سالن‌های اجرای کنسرت، تئاتر و مکان‌های تفریحی در مینه سوتا مانند «فرست اونیو» در مینیاپولیس که «پرینس» در آن اجرایی پرآوازه داشت، با بهترین موسیقی‌های محلی، هنر و آموزش، الهام‌بخش نسل‌ها بوده است.»

این قانون هم توسط انجمن ملی سالن‌های مستقل (نیوا NIVA) و هم سازمان ملی استعدادهای مستقل (نیتوNITO) تأیید شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آدام هارتکه از اعضای مجمع وکالت نیوا و مدیر «هارکته پرزنتس» در بیانیه‌ای گفت: «به رغم این که برنامه‌های حمایتی دولت به سایر صنایع کمک کرده است، اما برای برآوردن نیازهای کسب‌وکارهای کوچک نظیر کسب و کار ما طرحی ندادند، درآمد ما صفر است، مخارج بسیار زیادی داریم و به درستی هم نمی‌دانیم که چه زمان می‌توانیم کاملا بازگشایی کنیم.

قانون نجات صحنه‌ها، کمکی را که به آن نیاز داریم فراهم می‌کند تا از این دوره رکود عبور کنیم و بتوانیم با خیال راحت بازگشایی کنیم و یک بار دیگر به مولد اقتصادی در جامعه تبدیل شویم که البته همیشه بوده‌ایم.»

این قانون به دریافت‌کنندگان این بسته حمایتی این امکان را می‌دهد تا از هزینه‌های تحمیل شده در هنگام بروز همه‌گیری و هم‌چنین هزینه‌های مربوط به اجاره، خدمات شهری، تعهدات رهنی، تهیه تجهیزات محافظت شخصی، پرداخت پیمانکاران، هزینه نگهداری منظم، هزینه‌های اداری، مالیات‌ها، اجاره‌نامه‌های عملیاتی و غیره استفاده کنند.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر