احیای سنت‌های سلطنتی در انتخاب دسته‌گل شاهدخت بئاتریس

دسته گل عروس مراسم ازدواج شاهدخت بئاتریس از سنت ۱۶۲ ساله سلطنتی پاس‌داری کرد

دسته گل عروس توسط عروس و داماد انتخاب شده بود و مجموعه‌ای خاص از گل‌هایی بود که دربرگیرنده سنت‌های سلطنتی است-Benjamin Wheeler / BUCKINGHAM PALACE / AFP

دسته گل عروس شاهدخت بئاتریس که حاوی شاخه‌های گل مورد (myrtle) بود، سنت ۱۶۲ ساله سلطنتی را احیاء کرد.

این بانوی ۳۱ساله روز جمعه در مراسمی خصوصی در حضور ملکه و شاهزاده فیلیپ با ادورادو ماپلی موزی ازدواج کرد.

کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای تأیید کرد که مراسم ازدواج این زوج روز جمعه ۱۷ ژوئیه در حلقه عزیزانشان در کلیسای آل سنتز چپل در گریت پارک ویندزور در حالی انجام شد که همگی قوانین فاصله اجتماعی را رعایت کرده بودند.

حدود بیست مهمان در این مراسم حضور داشتند که از جمله آن‌ها والدین بئاتریس شاهزاده اندرو و دوشس یورک بودند.

در خبرها آمده است که دسته گل عروس توسط عروس و داماد انتخاب شده بود و مجموعه‌ای خاص از گل‌هایی بود که دربرگیرنده سنت‌های سلطنتی است.

این دسته گل شامل آویزهای گل یاس، گل نخود به رنگ صورتی روشن و کرم، شاخه‌های کوچک رز عاجی رنگ و سلطنتی چینی، رزهای صورتی باغ اوهارا، گل پیچ شمعی صورتی، شاخه‌های  جوانه‌های صورتی رنگ آستیلب، و شاخه‌های گل مورد بوده است.

زمانی که شاهدخت ویکتوریا فرزند ارشد ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت، در سال ۱۸۵۸با شاهزاده فردریک از پروس ازدواج می‌کرد، شاخه‌های گل مورد در دست داشت.

از آن زمان استفاده از شاخه‌های مورد در دسته گل عروس یک سنت مرسوم شده است.

دسته گل عروس شاهدخت بئاتریس را پاتریشیا ون هلدن اوکس طراحی کرده بود او هم‌چنین طراح گل دسته گل عروس برای مراسم ازدواج اگین خواهر بئاتریس در سال ۲۰۱۸ بود که البته برادر وی راب ون هلدن هم طراح گل است.

آقای ون هلدن توضیح می‌دهد که هم آقای ماپلی موزی و هم شاهدخت بئاتریس در طراحی این دسته گل سهم داشتند و هردو می‌خواستند گل‌های محبوب‌شان گل‌های رز نورما جین و گل رز صورتی سوییت آوالانچ  به ترتیب در این دسته گل به کار رود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ون هلدن افزود: «آن‌ها می‌خواستند که این دسته گل طبیعی باشد و رزهایی به رنگ صورتی کدر، گل‌های بریتانیایی با ظاهری کلاسیک داشته باشد.

امتیاز و افتخار بسیار بزرگی است که بخشی از این روز خاص و سحرآمیز بوده‌ام. آن‌ها دوستان ما هستند و من و خواهرم از بازخوردهایی که گرفته‌ایم بسیار هیجان‌زده‌ایم.»

بسیاری از ازدواج‌های سلطنتی از شاخه‌های مورد در دسته گل عروس استفاده کرده‌اند.

دوشس ساسکس، دوشس کمبریج، ملکه، دایانا، شاهدخت ولز، شاهدت اگین و مادرش سارا دوشس یورک، همگی در مراسم ازدواج خود، در دسته گل عروس‌شان، گل مورد داشتند.

گیاه مورد به طور سنتی از پرچین‌های اوزبورن هاوس، اقامت‌گاه خانوادگی ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت ریشه می‌گیرد.

بیشتر از زندگی