جنیفر انیستون از هوادارانش خواست ماسک بپوشند

این هنرپیشه آمریکایی می‌گوید نمی‌توان ساده‌لوحانه با ویروس کرونا برخورد کرد.

جنیفر انیستون هنرپیشه آمریکایی-Jon Kopaloff/Getty Images/AFP

جنیفر انیستون از هوادارانش خواست که در دوران همه‌گیری ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند.

این ستاره برنامه «مورنینگ شو» Morning Show روز یک‌شنبه دو عکس در حساب اینستاگرام خود منتشر کرد که در یکی از آن‌ها خودش و کورتنی کاکس، هم‌بازی‌اش در سریال «دوستان» Friends ماسک پوشیده‌اند.

با این حال، نخستین پستی که او درباره ویروس کرونا منتشر کرد بیشتر توجه هوادارانش را جلب کرد. عکس دیگر، تصویر یکی از دوستانش در بیمارستان بود که به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ زیر دستگاه ونتیلتور (تنفس مصنوعی) قرار داشت.

او در این پست نوشت: «این دوست ما کوین است. کاملا سلامت، و بدون هیچ مشکلی. این کووید است. این یک بیماری واقعی است.»

او افزود: «ما نمی‌توانیم ساده‌لوحانه فکر کنیم که می‌توانیم این بیماری را شکست دهیم.... اگر ما بخواهیم به این شرایط پایان دهیم... و می‌خواهیم که به این شرایط پایان دهیم؛ این‌طور نیست؟ نخستین گامی که می‌توانیم برداریم این است که ماسک بپوشیم.»

این بازیگر از مردم خواست تا به کسانی ‌که به این ویروس مبتلا شده‌اند فکر کنند و به‌خاطر خود و خانواده‌شان ماسک بپوشند: «کووید همه سنین را مبتلا می‌کند.»

او در پایان نوشت: «پی‌نوشت: این عکس اوایل آوریل گرفته شده‌است. خدا را شاکرم که او اکنون تقریبا خوب شده است و از همه شما برای دعاهایتان سپاس‌گزارم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تعدادی از دوستان این بازیگر ۵۱ ساله زیر این پست کامنت گذاشته‌اند. ریتا ویلسون، بازیگر، یکی از آن‌هاست. او درباره روند بهبود خودش و همسرش، تام هنکس، از این بیماری در رسانه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کرد. ویلسون نوشت: «خوشحالم که او خوب شده است. پوشیدن ماسک بسیار آسان است.»

این نخستین بار نیست که آنیستون بر اهمیت پوشیدن ماسک در دوران همه‌گیری تاکید می‌کند. در تاریخ ۳۰ ژوئیه هم این بازیگر عکسی از خودش در اینستاگرام منتشر کرد که ماسک پوشیده بود و از هوادارانش خواسته بود که ماسک بپوشند: «من متوجه این موضوع هستم که پوشیدن ماسک ممکن است ناراحت‌کننده باشد. اما بسته شدن کسب‌وکارها، از دست دادن شغل و فرسودگی کارکنان بخش سلامت بدتر است. بسیاری افراد بر اثر این ویروس کشته شده‌اند چون ما به اندازه کافی رعایت نمی‌کنیم.»

انیستون در ادامه توضیح داد که پوشیدن ماسک به یک موضوع سیاسی تبدیل شده‌است: «مردم به‌نظر نگران می‌آیند چون فکر می‌کنند با پوشیدن ماسک حقوق آن‌ها سلب شده‌است. این توصیه ساده و موثر، سیاسی شده و به قیمت زندگی مردم تمام می‌شود. واقعا نباید درباره این موضوع بحث کرد.»

© The Independent

بیشتر از زندگی