حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق

شلیک این موشک‌ها هم‌زمان شده است با حضور جواد ظریف در عراق

سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد واقع شده است- عکس از همشهری‌آنلاین

هم‌زمان با سفر جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به عراق ، خبرنگار العربیه گزارش داده است که موشک‌ی به مکانی در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد اصابت کرده است. منبع شلیک این موشک مشخص نشده است. 

حملات موشکی و راکتی به منطقه سبز بغداد که محل سفارت آمریکا نیز در آنجاست، در چند ماه اخیر سابقه داشته است. عمده این حملات مربوط به گروه‌های شبه نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی‌ست.

 مصطفی الکاظمی در همان ابتدای نشستن در کرسی قدرت در عراق اعلام کرد که سیاست گفتگو با آمریکا را در پیش گرفته است. 

خبرگزاری‌های ایران نیز خبر حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا در عراق را منتشر کردند. خبرگزاری ایسنا نوشت که یک منبع امنیتی به «سومریه نیوز» گفته که «دو موشک از نوع کاتیوشا به نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه به شدت محافظت شده الخضرا (سبز) اصابت کرده است».

به گفته این منبع، دو موشک به محوطه خاکی نزدیکی سفارت آمریکا اصابت کردند.

یک منبع امنیتی هم به شفق نیوز گفته که: «موشک کاتیوشای سومی هم در نزدیکی سفارت آمریکا کشف شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این منبع به خبرگزاری شفق نیوز گفته «نیروهای امنیتی در جریان عملیات تامین امنیت منطقه موشک سومی را در نزدیکی سفارت آمریکا کشف کردند».

این منبع مدعی شده که «اطلاعات حاکی است  موشک‌های شلیک شده که سفارت آمریکا را هدف گرفته بودند.

پیش‌تر و در اواسط فروردین‌ماه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با نوشتن توییتی جمهوری اسلامی ایران را تهدید کرد که «در صورت هرگونه اقدامی علیه آمریکا بهایی سنگین خواهد پرداخت. 

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: «بر مبنای اطلاعاتی که به آن باور داریم، ایران و عوامل نیابتی آن نقشه یک حمله دزدکی به نیروهای آمریکایی یا منافعمان در عراق هستند. اگر چنین اتفاقی بیفتد ایران قطعا بهای بسیار سنگینی خواهد پرداخت.»

در آن تاریخ و پس انجام برخی تحرکات نظامی نیروهای آمریکایی در پایگاه‌های مستقر نظامی در عراق، زبان تهدید گروه‌های شبه‌نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی به روی آمریکایی‌ها خشمگینانه‌تر گشوده شد. 

گروه «کتائب حزب الله»، از گروه‌های عضو سازمان «حشد الشعبی عراق»، اعلام کرد که «همه نقشه‌های آمریکا در عراق را ناکام خواهد گذاشت».

بیشتر از