مدیر اداره بهداشت ابوظبی برای تست واکسن کرونا داوطلب شد

سومین مرحله از آزمایش واکسن جدید برای این بیماری نوظهور شش ماه به طول می‌انجامد

در امارات متحده عربی کرونا جان ۳۳۷ نفر را گرفته است

GIUSEPPE CACACE / AFP

همزمان با آغاز آخرین مرحله از تست واکسن کووید ۱۹ در ابوظبی، مدیر اداره بهداشت ابوظبی هم به عنوان نخستین داوطلب اسم خود را ثبت کرد تا واکسن روی او آزمایش شود.

رسانه‌های عربی منطقه از جمله وب‌سایت نشنال خبر می‌دهند که امارات متحده عربی آخرین مرحله از آزمایش بالینی واکسن بیماری کووید ۱۹ را آغاز کرده است.

سومین مرحله از آزمایش واکسن جدید برای این بیماری نوظهور شش ماه به طول می‌انجامد و قرار است ۱۵ هزار نفر به عنوان داوطلب از سراسر امارات در آن شرکت داشته باشند.

همزمان اعلام شد که شیخ عبدالله بن محمد آل حمد، مدیر اداره بهداشت ابوظبی، نخستین داوطلب خواهد بود.

طبق اعلام مقامات اماراتی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته، این نخستین آزمایش بالینی کووید ۱۹ با تایید سازمان جهانی بهداشت خواهد بود.

همزمان آدرس یک وب‌سایت در امارات اعلام شده است که داوطلبان می‌توانند نام خود را در آن به عنوان داوطلب ثبت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آزمایش هر واکسن جدید سه مرحله دارد و هر گاه یک واکسن در تمام سه مرحله ایمن و موثر تشخیص داده شود، آن گاه برای استفاده عموم به تولید انبوه خواهد رسید.

در حال حاضر هنوز هیچ واکسنی برای تولید انبوه به تایید نرسیده است. به گفته سازمان جهانی بهداشت، آزمایش ۲۳ واکسن بر روی انسان در نقاط مختلف جهان آغاز شده است.  

تا روز شنبه بیش از ۱۴ میلیون نفر از سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و بیش از ۵۹۵ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری مرگبار جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر از جهان