افراد بیشتری در بریتانیا ظرف سه ماه آینده از کار بیکار می‌شوند

این بالاترین درصد اخراج کارمند در تاریخ پژوهش‌های اتاق بازرگانی انگلیس، درجریان بحران ناشی از همه‌گیری کروناست

حدود ۷۵ هزار مورد بی‌کاری در بریتانیا تنها در ماه ژوئن اعلام شده است - SHAUN CURRY / AFP

یک گزارش جدید حاکی از آن است که حدود یک سوم واحدهای بازرگانی بریتانیا در درگیری با ادامه پیامد‌های اپیدمی کرونا قصد دارند در سه ماه آینده هم‌چنان تعداد بیشتری از کارمندان‌شان را اخراج کنند.

اتاق بازرگانی بریتانیا در پیش‌بینی سه ماهه خود از روند استخدام در کشور گفته است که ۲۹ درصد هفت هزار و چهارصد واحد بازرگانی بریتانیا که در این گزارش بررسی شده‌اند، قصد دارند تا پایان ماه سپتامبر افراد بیشتری را از کار برکنار کنند.

این بالاترین درصد اخراج کارمند در تاریخ پژوهش‌های اتاق بازرگانی در گرماگرم نگرانی بیکاری در بحران ناشی از همه‌گیری کروناست. 

این گزارش که با همکاری نهاد «توتال جابز» تکمیل شده می‌گوید ۴۱ درصد واحدهای بازرگانی بزرگ و متوسط و ۱۸ درصد واحدهای کوچک‌تر ظرف سه ماه آینده بخشی از کادر استخدامی خود را اخراج خواهند کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیست و هشت درصد شرکت‌هایی که در این پژوهش شرکت داشته‌اند می‌گویند هم‌اکنون نیز در ماه‌های آوریل و ژوئن از تعداد کارکنان‌شان کاسته‌اند.

این تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد که از اخراج‌های گسترده گذشته، میزان استخدام‌های جدید در سه ماهه گذشته به گونه‌ای بی‌سابقه کاهش یافته و تنها ۲۵ درصد موسسات کارمند جدید استخدام کرده‌اند. 

اتاق بازرگانی بریتانیا و «توتال جابز» ضمن استقبال از بیانیه تابستان وزیر دارایی بریتانیا مبنی بر درنظر گرفتن پاداش برای شرکت‌هایی که کارمندان تعلیق شده‌شان را به کار بازمی‌گردانند، از او خواسته‌اند اقدامات بیشتری برای کاهش خطرات موجود برای واحدهای بازرگانی و فرصت‌های شغلی انجام دهد.

این دو نهاد از دولت خواسته‌اند موقتا مالیات خدمات اجتماعی کارگران و کارمندان را کاهش داده و از واحدهای بازرگانی در آموزش مهارت‌های جدید برای کارکنان‌شان حمایت کند.

هانا اسکس، یکی از مدیران اتاق بازرگانی بریتانیا در اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا می‌گوید: «دولت باید اقدامات حمایتی بیشتر برای شاغلین را پیش از ارائه بودجه پاییز در نظر گیرد تا از هزینه‌های کار و بیکاری گسترده اجتناب شود.»

به گزارش خبرگزاری پرس اسوسیشن، حدود ۷۵ هزار مورد بیکاری در بریتانیا تنها در ماه ژوئن اعلام شده که نیمی از مجموع موارد بیکاری ناشی از اپیدمی کرونا بوده است.  

هرچند برخی نواحی تجارت از جمله فروشگاه‌ها و صنایع گردش‌گری آگهی‌های بیشتری برای استخدام منتشر کرده‌اند اما انتظار می‌رود شاخص بیکاری در کشور به گونه‌ای قابل ملاحظه افزایش یابد.

«اداره مسؤولیت‌های بودجه» بریتانیا در اوایل هفته جاری گفت ممکن است نرخ استخدام مجدد که در حال حاضر بر چهار درصد دلالت دارد به ۱۳ درصد افزایش یابد. 

© The Independent

بیشتر از جهان