کشف جسد شهردار سئول

پلیس هیچ نشانی از خشونت در صحنه مرگ آقای پارک ون-سون پیدا نکرده است

یکی از کارمندان آقای پارک از او به پلیس شکایت کرده وگفته بود که پارک علیه او تعرض جنسی کرده است-Handout / Seoul City Government / AFP

پس از آن که دختر شهردار سئول، روز پنج‌شنبه از گم شدن پدرش خبر داد، ماموران پلیس جسد او را روز جمعه کشف کردند. 

به گزارش رسانه‌های محلی، پلیس شهر سئول جسد پارک ون-سون را در مت بوگاک ، واقع در شمال سئول و در نزدیکی آخرین جایی که در تحقیقات شب گذشته سیگنال تلفن همراه او ردگیری شده بود، کشف کرد. 

دختر او بعدازظهر پنج‌شنبه با پلیس تماس گرفت و گفت که پدرش یک یادداشت «شبیه وصیت‌نامه» در خانه گذاشته و چهار پنج ساعت پیش خانه را ترک کرده است. 

به گفته خبرگزاری رویترز، پلیس گفت هیچ نشانی از خشونت در صحنه مرگ آقای پارک دیده نمی‌شود. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گزارش‌های رسانه‌های کره جنوبی می‌گویند یکی از کارمندان آقای پارک روز چهارشنبه، از او به پلیس شکایت کرده وگفته بود که پارک علیه او تعرض جنسی کرده است. 

در گزارش شبکه تلویزیونی اس‌بی‌اس، از شاکی تنها با نام خانم آ یاد می‌شود. این گزارش گفته است که آزارها زمانی آغاز شد که او در سال ۲۰۱۷ کارش را آغاز کرد. 

گفته می‌شود که آقای پارک «تصاویر شخصی» را از طریق پیامک برای این منشی خود می‌فرستاد و در عین حال دست به تماس‌های فیزیکی می‌زد که خانم آ با آن‌ها مخالف بود. خانم آ، به پلیس گفت که شهردار سئول، قربانیان جنسی دیگری نیز داشت. 

پلیس روز جمعه، ثبت «شکایت مجرمانه» علیه شهردار را تایید کرد. 

هم سازمان پلیس سئول و هم دفتر پارک، پیش‌تر گفتند که گزارشی مبنی بر انجام مزاحمت‌های جنسی پیدا نکرده‌اند. 

آقای پارک در سال ۲۰۱۱ به عنوان شهردار سئول انتخاب شد و در ژانویه سال گذشته، برای سومین و آخرین بار در این سمت ابقا شد. 

او سابقه طولانی در فعالیت مدنی و وکالت حقوق بشر دارد. 

آقای پارک، به عنوان یک عضو حزب دموکراتیک، حزب حاکم رییس جمهور مون جای-این، در عین حال یکی از امیدهای بالقوه برای احراز مقام ریاست جمهوری در انتخابات ۲۰۲۲ به شمار می‌رفت. 

آقای پارک عمدتا فعالیت‌های مدنی خود را به عنوان شهردار، با انتقاد از آن چه که نابرابری اجتماعی و اقتصادی و روابط فاسد میان تجارت‌های بزرگ و سیاستمداران می‌خواند، انجام می‌داد. 

گزارش‌های بیشتر از رسانه‌های خبری

© The Independent

بیشتر از جهان