مرگ مبتلایان به کرونا در تهران چند برابر شده است

رئیس شورای شهر تهران می‌گوید روز گذشته ۷۰ نفر از قربانیان کرونا در بهشت‌زهرا دفن شده‌اند

مدیرعامل بهشت‌زهرا گفته بود که در ۷۵ روز گذشته آمار و ارقام فوتی‌ها «بی‌سابقه» بوده است-برنا

محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران از «رشد تأسف‌بار» قربانیان کرونا در شهر تهران خبر داده و گفته است که شمار این افراد نسبت به روزهای گذشته چند برابر شده است و تنها در شبانه‌روز گذشته ۷۰ جان‌باخته این بیماری در بهشت‌زهرای تهران دفن شده‌اند: « روز گذشته ۷۰ فوتی ناشی از ویروس کرونا در بهشت‌زهرا دفن شدند. متأسفانه این آمارها رشد کرده است چراکه این عدد تا دفن روزانه ۱۹ نفر نیز رسیده بود، اما روز گذشته به ۷۰ نفر افزایش یافت.»

آقای هاشمی این سخنان را پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران بیان کرده است و آمار دفن قربانیان در دیگر گورستان‌هاس شهر و استان تهران را نیز اعلام نکرده‌ است.

روز گذشته نیز، سعید خال، مدیرعامل بهشت‌زهرا گفته بود که آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در این شهر قابل مقایسه با بقیه کشور نیست.

این گفته‌های مدیرعامل بزرگ‌ترین گورستان تهران به شیوه‌ای دیگر از زبان علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در شهر تهران نیز بیان شده است.

آقای زالی روز گذشته گفت که «در ۲۴ ساعت گذشته تعداد افرادی که در مراکز درمانی استان (تهران) به عنوان مبتلایان جدید بستری شده‌اند به  ۵۳۴ بیمار می‌رسد که نسبت به روزهای گذشته یکی از بالاترین آمارهای اعلامی است.»

از این تعداد بستری تنها در یک روز، ۸۴ نفر در وضعیت بحرانی قرار داشته‌اند و بلافاصله به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.  

همچنین مدیرعامل بهشت‌زهرا گفته بود که در ۷۵ روز گذشته آمار و ارقام فوتی‌ها «بی‌سابقه» بوده است: «این آمارها، نگران‌کننده است حتی اعداد و ارقامی که شاهد هستیم در ۷۵ روز گذشته بی‌سابقه بوده است و اگر رعایت نشود، تهران به شرایط سخت باز خواهد گشت و این چیزی نیست جز زحمت برای کادر درمان؛ آرامستان‌های سراسر کشور شرایط خاصی دارند و اعداد و ارقامی که در تهران وجود دارد، قابل قیاس با کل کشور نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ایران که ظهر دیروز منتشر شده است، در یک روز گذشته، ۱۶۰ نفر از شهروندان مبتلا به کووید۱۹ در کل کشور جانشان را از دست داده‌اند.

روند ابتلا و فوت ناشی از کرونا پس از اعمال مقررات بهداشتی از فروردین‌ماه نزولی شد و تعداد افراد درگذشته برای چند هفته به زیر ۴۰ مرگ در یک روز هم کاهش یافت.

این روند با حذف محدودیت‌ها از هفته پایانی اردیبهشت و بازگرداندن کارمندان به سر کار و بازگشایی اماکن مذهبی مجدداً صعودی شد و روز گذشته به رقم ۱۶۰ کشته در یک روز رسید.

بیشتر از