عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بازداشت شد

یک منبع آگاه قضایی: محمد سعیدی متهم به فساد مالی است

رجانیوز می‌گوید محمد سعیدی بیش از یک ماه است که با تشدید قرار وثیقه در بازداشت به سر می‌برد-عکس از مشرق

یک منبع آگاه قضایی در داخل ایران ضمن تایید خبر بازداشت محمد سعیدی، تاکید کرده که دستگیری عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران مربوط به پرونده فساد مالی است. رجانیوز پیش‌تر گزارش داده بود که سعیدی از یک ماه پیش با تشدید قرار وثیقه دوباره بازداشت شده است.

به ادعای خبرگزاری صدا و سیما بازداشت سعیدی ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد و نام او از مدت‌ها پیش در شبکه فساد در شرکت کشتیرانی مطرح بوده است.

برخی رسانه‌ها در داخل ایران بخشی از اتهام‌های مطرح در این پرونده را به خرید ۱۰ فروند کشتی و تانکر از شرکت هیوندای کره جنوبی مرتبط می‌دانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر بازداشت سعیدی را روز گذشته رجانیوز به طور گسترده بازتاب داده و نوشته بود: «سعیدی عضو ثابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حسن روحانی در دوران اصلاحات بود که پس از ورود روحانی به ساختمان ریاست‌جمهوری به سمت ریاست شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی برگزیده شد.» سعیدی در سال ۱۳۹۴ مدیرعامل کشتیرانی شد و چهار سال بعد در مرداد ۱۳۹۸ استعفا کرد. او در آبان‌ماه همان سال به اتهام اخذ رشوه و سایر تخلفات مالی دوران مدیریتش تحت تعقیب و بازداشت قرار گرفت و مدتی بعد با قرار وثیقه آزاد شد.

رجانیوز همچنین ادعا کرد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد محمد سعیدی نه تنها تبرئه نشده، بلکه بیش از یک ماه است که با تشدید قرار وثیقه دوباره بازداشت شده است. به گزارش رجا نیوز افراد دیگری نیز در ارتباط با پرونده او بازداشت شده‌اند.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مجلس در زمان استعفای سعیدی مدعی شده بود که او دو تابعیتی است و گذرنامه اتریشی دارد.

مشرق در گزارشی در مورد سعیدی او را به تشکیلات نفتی غلامرضا آقازاده (وزیر نفت دولت هاشمی رفسنجانی) مرتبط دانسته و مدعی شده بود که سعیدی از این طریق وارد تیم هسته‌ای شد. بنا بر این گزارش، سعیدی در جوانی عضو کمیته انقلاب اسلامی بوده و با تشکیل وزارت اطلاعات به این نهاد پیوسته است.

حشمت‌الله طبرزدی، فعال سیاسی در سال ۱۳۹۴ مدعی شد که محمد سعیدی با نام مستعار «سیادتی» بازجوی او بوده است.

مشرق در همین گزارش به ماجرای گم شدن لپ‌تاپ یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران در هتلی در وین اشاره کرده و می‌گوید این لپ‌تاپ متعلق یه محمد سعیدی بوده است.

بیشتر از