رهبر هنگ‌کنگ میلیون‌ها پوند صرف ترمیم چهره رسانه‌ای خود می‌کند

ارزش این قرارداد یک ساله پنج میلیون پوند اعلام شده است

پلیس هنگ‌کنگ با معترضان با خشونت رفتار می‌کند-ISAAC LAWRENCE / AFP

دولت هنگ کنگ موافقت کرده که به یک شرکت روابط عمومی بریتانیایی بیش از پنج میلیون پوند بپردازد تا تصویر منفی این دولت را در رسانه‌های بین‌المللی اصلاح کند.

دستگاه رهبری هنگ‌کنگ ضمن اعلام قرارداد یک‌ساله به شرکت «کنسولُم» گفت راه‌برد جدید ارتباطات بر اعتمادسازی برای هنگ‌کنگ به عنوان محلی برای سرمایه‌گذاری، بازرگانی، کار و زندگی متمرکز خواهد بود.

هنگ‌کنگ به دنبال انتقادات بابت نحوه مقابله با اعتراض‌های هوادار دموکراسی، درصدد است تا با کمک یک آژانس روابط عمومی تصویر دستگاه رهبری لم کری را بهبود بخشد.

در سند مناقصه موسوم به «راه‌اندازی مجدد هنگ‌کنگ» - که نخستین بار در تارنمای «پرووُک» منتشر شد – اذعان شد که دولت در ارتباط با دفاع از اقداماتش یا ترغیب موثر جامعه برای حمایت از پلیس و ماموران انتظامی، تقبیح ارعاب، استفاده از اطلاعات شخصی در اینترنت، غارت و رفتار جنایت‌بار و خشونت‌های شورشیان،  تصویر موثری از خود نشان نداده است. 

این سند می‌افزاید: «این پیامدی منفی بر درک جهان از هنگ‌کنگ داشته است.»

این اعلامیه روز چهارشنبه و پس از اجرایی شدن قانون جدید و جنجال‌برانگیز امنیت ملی منتشر شد که پلیس هنگ‌کنگ معترضان به این قانون را با آب فشار قوی و اسپری فلفل هدف قرار داد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

منتقدان قانون جدید پیرامون اعتراض‌های جمعی که به امضای شی جین پینگ رهبر چین رسیده است، می‌گویند این قانون حق تظاهرات و خودمختاری قضایی هنگ‌کنگ را نادیده می‌گیرد. روز چهارشنبه برأساس قانون جدید تظاهرات، دست‌کم دو نفر بازداشت شدند. 

شرکت «کنسولم» این قرارداد را در رقابت با هفت شرکت دیگر که از سراسر جهان در این مناقصه شرکت کرده بودند، به دست آورد. این شرکت که در محله «مِی فِر» مستقر است، توسط کارکنان سابق موسسه «بِل پاتینجِر» ایجاد شده که پیش‌تر به خاطر قراردادی مشابه با عربستان سعودی مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

در این میان، اتحادیه کارشناسان ارتباطات و روابط عمومی هنگ‌کنگ که یک گروه متشکل از متخصصان روابط عمومی است، به اهداف مندرج در این قرارداد اعتراض کرده و گفته است: «بهترین راه‌برد مدیریت بحران اتکاء به حقایق و توانایی پذیرش مسؤولیت است.» 

روز چهارشنبه، برِت فری، معاون اطلاعات هنگ‌کنگ، ضمن دفاع از کمپین ارتباطات گفت این اقدام به این منظقه نیمه‌خودمختار امکان می‌دهد بار دیگر با جهانیان ارتباط برقرار کند.

او افزود: «این برنامه به ما کمک خواهد کرد جهانیان را در مورد بهبود اقتصاد هنگ‌کنگ و واکنش‌هایی که به مسائل بین‌المللی نشان می‌دهد مطلع کنیم. ازجمله تلاش‌های مقامات برای مقابله با بحران کووید ۱۹ و این واقعیت که هنگ‌کنگ همواره برای تجارت آماده بوده و از آن استقبال می‌کند.»

ایندیپندنت واکنش شرکت «کنسولم» را جویا شده است.

© The Independent