هشدار فائوچی در مورد احتمال ابتلای صد هزار نفر در روز به کرونا

«هیچ تضمینی» نیست که تلاش‌ها برای تولید واکسن ایمن و مؤثر به موفقیت بیانجامد

به گفته فائوچی آمریکا در حال حاضر چهل هزار مورد جدید در روز دارد-Al Drago / AFP / POOL

دکتر آنتونی فائوچی در جلسه‌ای با کنگره هشدار داد، آمریکا ممکن است روزانه با صد هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا مواجه شود.

بالاترین مقام دولتی در حوزه بیماری‌های عفونی گفت که افزایش بیماری در مناطقی چون جنوب و غرب کشور دارد «تمام کشور را به خطر» می‌اندازد.

وی گفت «در حال حاضر چهل هزار مورد جدید در روز داریم و تعجب نمی‌کنم اگر همین طور پیش برویم این تعداد به روزی صد هزار نفر برسد. و برای همین است که بسیار نگرانم.»

ایالت‌های فلوریدا، تگزاس و کالیفرنیا در روزهای اخیر شاهد افزایش ثبت بیماری بودند، که باعث شد مسئولان رفع محدودیت‌ها را متوقف و در برخی موارد دوباره اعمال کنند.

در زمانی که فاوچی به کمیته سنا گزارش می‌داد، اتحادیه اروپایی با تسهیل یک سری محدودیت‌ها، کشورهایی را اعلام کرد که اجازه ورود به آنجا را دارند. در حالی که کشورهایی چون کانادا، استرالیا، رواندا و الجزیره در این فهرست هستند، آمریکا در کنار روسیه و برزیل هنوز اجازه سفر به اروپا را ندارند.

به گفته فاوچی «واضح است که ما امروزه هیچ کنترلی نداریم. من نگرانم زیرا که اوضاع ممکن است خیلی بد شود.»

او گفت «هیچ تضمینی» نیست که تلاش‌ها برای توسعه و تولید واکسن ایمن و مؤثر به موفقیت بیانجامد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۲.۶ میلیون آمریکایی به ویروس کرونا مبتلا شدند و حدود ۱۲۹ هزار نفر در آمریکا از این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر رابرت ردفیلد، رئیس مرکز پیش‌گیری و کنترل بیماری‌ها نیز در جلسه کنگر شهادت داد.

به گفته او مرکز زیر نظر او مشغول آماده‌سازی یک بسیج آموزشی است تا برای پذیرش واکسن آینده کرونا میان عموم مردم اعتمادسازی کند.

مسئولین بهداشتی پیش‌تر گفته‌اند که برنامه‌ای لازم است تا میان کسانی که به دولت و واکسن به دیده تردید می‌نگرند «اعتمادسازی» شود.

ردفیلد گفت: «به اعتقاد من بسیار مهم است که برای این واکسن یک برنامه یکپارچه طرح‌ریزی شود.»

به گزارش دکتر فاوچی، برنامه آموزشی در مراکز آزمایش بالینی واکسن به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد. وی گفت «واقعیت این است: به مسئولین اعتمادی نیست. به دولت اعتمادی نیست. و نگرانی از واکسن همگانی است.»

او گفت نه تنها مخالفان سنتی واکسن‌زنی، که به دولت مشکوکند، بلکه مردم کف خیابان نیز باید در این برنامه آموزشی شرکت کنند تا جامعه اقلیت و فقیر که «دولت همیشه رفتار عادلانه‌ای با آنها نداشته» اعتماد از دست رفته خود را به دست آورند.

دکتر استفان ام هان، عضو اداره غذا و دارو نیز اهمیت اعتماد عمومی در خصوص واکسن‌های آینده را مورد تأکید قرار داد.

او گفت «مهم است که مردم به واکسن اعتماد داشته باشند. ما موظفیم که تمام دانش علمی و چارچوب قانونی خود را به کار بگیریم تا تضمین کنیم هر واکسنی که ساخته می‌شود، از استانداردهای ایمنی و مؤثر برخوردارند.»

ساخت واکسن تحت برنامه‌ای به نام «عملیات فوق سریع» در دست اقدام است. این عملیات، که به سفارش رئیس جمهور، دونالد ترامپ، طرح‌ریزی شده قرار است تا آغاز سال ۲۰۲۱ به ساخت و تولید دست کم ۳۰۰ میلیون دوز واکسن بپردازد.

اداره غذا و دارو رفع هراس عمومی از این تفکر را آغاز کرده است که می‌گوید سرعت بخشیدن به فرآیند توسعه واکسن ممکن است منتهی به درمانی نافص یا بیماری خطرناک‌تری شود.

جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری، با حمله‌ای تازه به «سوء مدیریت تاریخی» ترامپ در مواجهه با همه‌گیری ویروس، بیان داشت که او می‌توانست با اقدام زودتر برای کنترل ویروس، از مرگ مردم و سقوط اقتصاد جلوگیری کند.

وی در سخنانی در دلاور، ضمن پرده‌برداری از یک طرح به روز شده برای مقابله با همه‌گیری ویروس، شامل آزمایش بیشتر و به‌کارگیری صد هزار دستگاه ردگیری گفت «نباید این جور می‌شد. دونالد ترامپ همه را ناامید کرد.»

گزارش های بیشتر از رویترز

© The Independent

بیشتر از جهان