اعلام یک ماه وضعیت فوق‌العاده در ماهشهر

۹ شهر خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند

آمار  مبتلایان و جان‌باختگان کرونا در ماهشهر از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است-عکس از جهان‌نیوز

بیرانوند، فرماندار و رئیس ستاد مقابله با کرونا در ماهشهر با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در ماهشهر از روزهای پایانی اردیبهشت‌، ماه جاری را در این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بیرانوند گفت که وضعیت فوق‌العاده به دلیل اتخاذ تمهیدات و تشدید نظارت‌ها برای کنترل شیوع کرونا برقرار شده است.

به گفته او در این مدت ازبرگزاری مراسمی مانند عروسی و ختم جلوگیری می‌شود و استفاده از ماسک در همه مراکز دولتی و خصوصی اجباری خواهد بود. همچنین از دستگاه‌های دولتی خواسته شده یک سوم کارمندان خود را برای دورکاری به خانه بفرستند. بیرانوند در ادامه ابراز امیدواری کرده است که در پایان تیرماه شرایط در ماهشهر عادی شود.

باتوجه به شرایط بحرانی این شهر، بیش از ۱۰ روز است که آمار رسمی مبتلایان و قربانیان کرونا در ماهشهر اعلام نشده است.

این در حالی است که وضعیت شیوع کرونا در ماهشهر از آغاز بسیار نگران کننده بوده است. بیرانوند در دوم فروردین ماه در گفتگو با ایرنا به وضعیت نامناسب ماهشهر اشاره کرده و از مردم خواسته بود در خانه بمانند.

از سوی دیگر تسنیم به نقل از برآورد دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گزارش داد که ۹ شهر استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند. آبادان، امیدیه، اندیمشک، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجد سلیمان در وضعیت قرمز به سر می‌برند و ماهشهر نیز  به گفته فرماندار این شهر در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرهاد ابول‌نژاد، رئیس این دانشگاه از احتمال بازگشت برخی محدودیت‌ها در صورت ضرورت خبر داده است.

در حالی که مقامات جمهوری اسلامی تلاش می‌کنند علت وخیم‌تر شدن شرایط شیوع کرونا را به عدم همکاری مردم و نادیده گرفتن توصیه‌های بهداشتی ارتباط دهند، این حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران بود که به رغم همه هشدارها، قبل از مهار کرونا و تامین زیرساخت‌های مناسب مردم را به بازگشت به جامعه و از سرگیری فعالیت‌های عادی تشویق کرد.

کمبود تجهیزات، منابع انسانی و مالی نیز از  موانع پیش‌روی مراکز درمانی در رسیدگی به بیماران مبتلا به کرونا به شمار می‌رود.

با این حال سعید نمکی، وزیر بهداشت گفته است که «کرونا یک بیماری شترگاوپلنگ است که هم گاز می‌گیرد و هم لگد می‌زند و باید خود را برای شرایط سخت‌تر آماده کنیم.»

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت جمهوری اسلامی تا امروز ۲۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر در ایران به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹ هزار و ۶۲۳ نفر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند.

بیشتر از