بازگشت تهران به روزهای اوج همه‌گیری کرونا

درخواست استاندار و ستاد کرونای تهران برای اعمال محدودیت‌ها در پایتخت

به دنبال افزایش موارد ابتلا و فوت ناشی از کرونا رئیس ستاد مدیریت کرونا در تهران از اعمال محدودیت‌ها در پایتخت خبر داده است- ATTA KENARE / AFP

با شروع فصل تابستان، باردیگر وضعیت کرونا در ایران هشدارآمیز شده است. آمارهای روزانه حکایت از بالارفتن شمار قربانیان روزانه دارد و بیشتر شدن تعداد افراد مبتلا به کووید۱۹ هم نگرانی‌ها درباره تداوم روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا در کشور را بیشتر و بیشتر کرده است.

براساس آخرین آمارها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۲ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در ایران حالا به ۱۰ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

امروز دوشنبه، نهم تیرماه، علیرضا زالی رئیس ستاد مدیریت کرونا در تهران به دنبال افزایش موارد ابتلا و همچنین فوتی‌های ناشی از کووید ۱۹ از امضای نامه‌ای مشترک با استاندار تهران به ستاد ملی کرونا برای اعمال محدودیت‌ها در پایتخت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، علیرضا زالی با اشاره به افزایش موارد بروز و بویژه مرگ ناشی از کرونا در کشور گفته است: «در تهران و در ۲۴ ساعت گذشته سیر فزاینده روزهای قبل در زمینه ابتلا به کرونا رو به افزایش است. به طوری که ۴۲۵ بیمار جدید در بخش‌های عادی و ۱۰۲ بیمار در بخش‌های ویژه بستری شدند.»

به گفته وی «میزان مراجعان به بخش‌های بهداشتی و درمانی نیز افزایش ۱.۶ درصدی داشته است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در پایتخت با اشاره به لزوم اعمال محدودیت‌ها در شرایط فعلی گفته «بر همین اساس نامه‌ای مشترک با امضای بنده استاندار تهران در شش بند تهیه و به ستاد ملی کرونا ارسال کردیم تا براساس مصوبه ستاد ملی، محدودیت‌های جدیدتری در شهر تهران اجرا شود».

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، هم با هشدار درباره وضعیت کرونا در تهران گفت: «از روز گذشته خیز قابل‌توجهی در آمار موارد بیماری در تهران داریم که نگران‌کننده است. بی‌تردید این افزایش آمار بازتاب عملکرد ما در بحث بازگشایی‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.»

براساس گزارش‌های مقامات بهداشتی کشوراستان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، هرمزگان، بوشهر، خراسان رضوی و کرمانشاه در وضعیت «قرمز» و استان‌های ایلام، لرستان و گلستان در وضعیت «هشدار» قرار دارند.

امروز هم‌چنین گزارش اپیدمیولوژی ویروس کرونا و تحلیل استانی این بیماری از سوی وزارت بهداشت منتشر شد.

در این گزارش استان‌ها بر اساس میزان بروز تجمعی موارد بیماری به سه دسته «پر گزارش»، «گزارش متوسط» و «گزارش پایین» تقسیم شده‌اند و روند بیماری در آنها در جدول و نمودارهای مرتبط مورد بررسی قرار گرفته است.

بنا بر گزارش کمیته اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، در روند کشوری بیماری تغییرات مختصر صعودی مشاهده می‌شود. روند ثبات با تغییرات مختصر صعودی در ۷ استان هرمزگان، کردستان، لرستان، خراسان جنوبی، کرمان، چهارمحال و بختیاری و تهران دیده شده است.

روند صعودی یا شروع پیک هم در ۱۱ استان زنجان، آذربایجان غربی، ایلام، اصفهان، قزوین، فارس، خراسان رضوی، قم، گلستان، گیلان و مازندران مشاهده شده است.

این گزارش می‌گوید که به نظر می‌رسد ۵ استان کرمانشاه، بوشهر، آذربایجان شرقی، سمنان و مرکزی اخیرا پیک اپیدمی را تجربه کرده‌اند.

این گزارش می‌گوید در پنج استان اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان و همدان «ناسازگاری داده‌ها» اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد.

بیشتر از