بیانسه جایزه بشردوستانه بی ای تی را دریافت کرد

بیانسه حامیان سیاه‌پوستش را برای پایان دادن به نژادپرستی و نابرابری ترغیب کرد

بیانسه در ۵۷امین مراسم جوایز گرمی در لس‌ آنجلس، فوریه ۲۰۱۵- AFP PHOTO / ROBYN BECK


بیانسه هم‌زمان با دریافت جایزه بشردوستانه در مراسم اهدای «جوایز بی ای تی»، طرفداران سیاه‌پوست خود را ترغیب کرد تا در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا شرکت کنند و گفت: «چنان رای دهید که گویی زندگی‌تان به آن بسته است.»

این خواننده آهنگ «تشکیلات» این جایزه را شب یک‌شنبه (۲۸ ژوئن) طی مراسم اهدای جوایزی که توسط شبکه تلویزیون و سرگرمی سیاه‌پوستان (بی ای تی) برگزار شد، دریافت کرد. در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد میشل اوباما جایزه را به بیانسه تقدیم کرد و او را برای «سکوت نکردن در برابر تبعیض‌های نژادی و جنسیتی» مورد ستایش قرار داد.

اوباما گفت: «شما می‌توانید این حساسیت را در همه کارهایی که بیانسه انجام می‌دهد ببینید، از موسیقی‌اش گرفته که صدای رنج و شادی سیاهان است، تا فعالیت‌های اجتماعی‌اش که خواستار عدالت در زندگی سیاه‌پوستان است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیانسه در پاسخ گفت: «از بی ای تی برای این افتخار زیبا سپاس‌گزارم. می‌خواهم این جایزه را به تمام برادرانم در جامعه تقدیم کنم، به خواهرانم که از آن بیرون الهام‌بخش من‌اند؛ به شما که برای تغییر، تظاهرات می‌کنید و می‌جنگید. صدای شما شنیده شد و شما ثابت کردید که جدال نیاکان ما بیهوده نبود.»

او ادامه داد: «حالا ما برای رفتن به سمت قدرت حقیقی خود باید یک کار دیگر انجام دهیم و آن هم رای دادن است. من از شما می‌خواهم به اقدامات خود برای تغییر ادامه بدهید و نظام نژادپرست و نابرابر را از میان بردارید.

افرادی هستند که انتظار دارند ما زمان انتخابات محلی و حوادث مهم ایالت‌ها در سراسر کشور، در خانه بمانیم. ما باید چنان رای بدهیم که گویی زندگی ما به آن بسته است، چرا که واقعا همین‌طور است.»

اوایل روز یک‌شنبه شبکه «دیزنی+» پیش‌نمایشی از فیلم جدید بیانسه به عنوان «سیاه، پادشاه است» به نمایش گذاشت، که تحت تاثیر کار او بر نسخه زنده و اکشن «شیر شاه» بود.

آلبوم تصویری او که با عنوان «یک خاطره مشهور از تجربه این سیاه‌پوست، برای جهان» توصیف شده است، در تاریخ ۳۱ ژوئیه از شبکه «دیزنی+» پخش خواهد شد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر