سه فعال محیط‌زیست در کرمانشاه جان باختند

ادای احترام مردم پاوه به پیکر قربانیان

مردم پاوه در انتظار عبور آمبولانس‌های حامل پیکر قربانیان-عکس از شبکه‌های اجتماعی

به دنبال جان باختن سه فعال محیط زیست، شهروندان در پاوه با تجمع در خیابان‌های شهر در جریان ورود پیکرهای مختار خندانی، بلال امینی و یاسین کریمی، سوگواری و ادای احترام کردند.

از راست: بلال امینی، مختار خندانی و یاسین کریمی-عکس از شبکه‌های اجتماعی

گزارش‌ها حاکی از آن است که این کنشگران محیط زیست برای مهار آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های منطقه در منطقه مرزی بوزین و مره‌خیل رفته بودند که جان خود را از دست دادند. مختار خندانی از اعضای هیات موسس و سخنگوی انجمن محیط زیستی ژیوای و یاسین کریمی یکی دیگر از اعضای این انجمن بود. بلال امینی نیز از فعالان و دوستداران محیط زیست بود. خبرگزاری برنا از مصدوم شدن چند نفر دیگر خبر داده است.

جمعیت حاضر در هنگام عبور آمبولانس‌های حامل پیکر این سه فعال محیط زیست شعار می‌دادند: «شهید نمی‌میرد».

در همین حال گزارش‌هایی از انفجار مین نیز منتشر شده است. بنابر این گزارش‌ها این سه فعال محیط زیست احتمالا حین کمک به مهار آتش‌سوزی در اثر انفجار مین جان خود را از دست داده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مهر به نقل از جمشید محبت‌خانی، فرمانده یگان محیط زیست گزارش داد این منطقه مرزی به‌دلیل صعب‌العبور بودن و باقیماندن میدان‌های مین از دوران جنگ تحمیلی بسیار حساس است و هنوز روشن نیست این افراد جان خود را بر اثر سوختگی از دست داده‌اند یا انفجار مین.

خبرگزاری فارس نیز نوشت به دلیل صعب‌العبور بودن و باقیمانده میدان‌های مین دسترسی به این مناطق بسیار دشوار است.

خبرگزاری برنا در این زمینه نوشت: آتش‌سوزی در ارتفاعات شهرستان پاوه از صبح روز هفتم تیرماه شعله‌ور شده و تا کنون ۵۰۰هزار هکتار از اراضی این شهرستان طعمه حریق شده است.

پرویز ایزدپور، فرماندار پاوه با اشاره به آتش‌سوزی در منطقه بوزین و مره‌خیل گفت از ساعت شش بامداد یکشنبه نیروهای مردمی و محیط زیست و منابع طبیعی برای مهار آتش اعزام شدند.

به گفته او آتش در منطقه بوزین و مره‌خیل نخستین بار بامداد پنجشنبه شعله‌ور شد و در چند مرحله مهار شد اما دوباره آتش شعله‌ور می‌شود.

بیشتر از