آمار جان‌باختگان کرونا از نیم میلیون نفر فراتر رفت

تلفات جهانی کرونا فقط در سه هفته، ۱۰۰هزار نفر افزایش یافت

شمار مبتلایان قطعی به کرونا در جهان از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت-jody amiet / AFP

طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، کرونا تا کنون جان نیم میلیون نفر را در جهان گرفته است.

در همان روزی که این رقم ترسناک به ثبت رسید شمار مبتلایان قطعی به کرونا در جهان نیز از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشت. شمار بهبودیافتگان هم به پنج میلیون نفر رسید.

این در حالی است که ۲۱ روز قبل رقم کل تلفاتی که در سامانه ردگیری این دانشگاه به ثبت رسیده بود ۴۰۰ هزار نفر بود و شمار کل مبتلایان در جهان هم ۷ میلیون نفر بود.

اما می‌گویند آمار واقعی تلفات این ویروس که نخستین بار اواخر پارسال در چین پدیدار شد خیلی بیش‌تر است و به گفته کارشناسان به ویژه در اوایل، افراد بسیاری بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ جان باختند که تحت آزمایش قرار نگرفته بودند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حدود یک چهارم تلفات جهانی یعنی مرگ بیش از ۱۲۵هزار نفر در ایالات متحده رخ داده است و شمار مبتلایان در ایالات این کشور و از جمله در می‌سی‌سی‌پی، تگزاس و فلوریدا همچنان رو به افزایش است.

در تگزاس که شمار مبتلایان قطعی بیش از ۱۴۹هزار نفر بوده است فرماندار گرگ ابوت تایید کرد بعد از آن که در ماه مه اجازه داد کسب‌وکارها بازگشایی شوند شیوع ویروس کرونا "روند بسیار سریع و بسیار خطرناکی یافته است." روز جمعه این ایالت دوباره میخانه‌ها و غذاخوری‌ها را تعطیل کرد و انجام برخی از جراحی‌های غیراضطراری را ممنوع کرد.

جایگاه دوم در جدول بالاترین‌ترین تلفات کرونا از آن برزیل با بیش از ۵۷هزار نفر یعنی حدود یک‌نهم کل تلفات جهان است.

ژاییر بولسونارو رییس جمهور برزیل بارها خطر این ویروس را کم اهمیت جلوه داده است و از هفته پیش طبق حکم قاضی باید هنگام حضور در مکان‌های عمومی ماسک بزند.

بعد از این دو کشور هم کشورهای بریتانیا با بیش از ۴۳هزار تلفات، ایتالیا با بیش از ۳۴هزار تلفات و فرانسه با بیش از ۲۹هزار تلفات قرار دارند.

در هنگامی که اروپا کانون همه‌گیری کرونا بود، این سه کشور بیش از همه از کرونا لطمه دیده بودند و اکنون محدودیت‌های قرنطینه سراسری را تقریباً به طور کامل لغو کرده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان