میزبانی مشترک استرالیا و نیوزلند در جام جهانی زنان ۲۰۲۳

کلمبیا نیز برای این میزبانی درخواست داده بود

استرالیا در سال ۲۰۰۰ میزبان المپیک نیز بوده است -WENDELL TEODORO / Light Up for Inclusion / AFP-Services

استرالیا و نیوزیلند به طور مشترک میزبان جام جهانی زنان ۲۰۲۳ خواهند بود.

تصمیم اعطای میزبانی مشترک به این دو کشور توسط فیفا، اداره جهانی امور فوتبال، در نشست عصر پنج‌شنبه این سازمان اتخاذ شد. میزبانی آن‌ها تنها با درخواست کلمبیا رقابت می‌کرد چرا که برزیل و ژاپن پیش‌تر درخواست‌ میزبانی خود برای این مسابقات را پس گرفته‌ بودند.

درخواست میزبانی مشترک استرالیا و نیوزیلند در ارزیابی خود فیفا امتیاز ۴.۱ از ۵ گرفت، درمقایسه با امتیاز کلمبیا که تنها ۲.۸ بود. گزارش فیفا توضیح می‌دهد میزبانی مشترک این مسابقات از نظر تجاری نیز بیش‌ترین سود را حاصل خواهد شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جام جهانی ۲۰۲۳ برای اولین بار شاهد رقابت ۳۲ تیم خواهد بود و براساس طرح پیشنهادی، هشت ورزشگاه در استرالیا و پنج ورزشگاه در نیوزیلند برای برگزاری مسابقات استفاده خواهند شد. هم‌چنین اولین باری است که دو کشور از دو اتحادیه متفاوت فوتبال، به طور مشترک میزبان این رقابت‌ها می‌شوند: استرالیا از کنفدراسیون فوتبال آسیا و نیوزیلند از کنفدراسیون فوتبال اقیانوسیه. 

این جام قرار است در فاصله ماه‌های ژوئیه تا اوت ۲۰۲۳ برگزار شود و پایانی خواهد بود بر ۱۲ ماه شلوغ برای مسابقات فوتبال زنان که در تابستان قبل از آن هم در جام قهرمانی اروپا شرکت خواهند کرد که در انگلستان برگزار می‌شود. این مسابقات اول برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود اما بعد از آن که جام قهرمانی مردان اروپا در سال ۲۰۲۰ به خاطر شیوع بیماری عالم‌گیر کرونا به تعویق افتاد، آن جام هم به یک سال بعد موکول شد.

پرس اسوسیشن

بیشتر از ورزش