نتیجه یک پژوهش نشان می‌دهد کودکان ناقل ویروس کرونا نیستند

در این مورد بین دانشمندان هنوز اختلاف نظر وجود دارد

یک روانشناس آموزشی می‌گوید، پیامد دور بودن کودکان از محیط آموزشی برای مدت طولانی بدتر از عواقب کووید-۱۹ است- Lionel BONAVENTURE / AFP

بر اساس یک پژوهش، به‌نظر نمی‌رسد کودکان ویروس کووید-۱۹ را به آموزگاران و همکلاسی‌های خود منتقل کنند.

مطالعه روی ۱۳۴۰ دانش آموز، آموزگار و کارکنان آموزشگاه‌ها در شهر «کرِپی آن والوا» در هفتاد کیلومتری شمال شرقی پاریس نشان داده که سه مورد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا در کودکان، به افرد دیگر منتقل نشده است.

۵۱۰ دانش آموز از شش آموزشگاه در این پژوهش شرکت داشتند.

در سه آموزشگاه در این شهر سه مورد مظنون به ابتلا به ویروس کرونا پیش از تعطیلات ماه فوریه و سپس قرنطینه، شناسایی شد.

این پژوهش نتیجه‌گیری می‌کند که ویروس از طریق این سه فرد مبتلا به هیچ‌یک از دیگر دانش‌آموزان یا آموزگاران این آموزشگاه‌ها سرایت نکرده است.

پژوهشگران می‌گویند این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که کودکان آلوده به ویروس، عمدتا عوارضی نداشته و کمتر از بزرگسالان ناقل کووید-۱۹ هستند. همچنین به‌نظر می‌رسد این بزرگسالان هستند که ویروس را به کودکان انتقال می‌دهند نه عکس آن. 

تیم پژوهشگران به ریاست آرنو فونتانه می‌گویند، به دلیل محدودیت تعداد شرکت‌کنندگان در این مطالعه، باید تحقیقات بیشتری در مورد نحوه انتقال ویروس از کودکان انجام شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در تحقیقات جداگانه‌ای که در اوایل ماه جاری توسط کارشناسان فرانسوی منتشر شده، آمده که کودکان هم کمتر در معرض ابتلا به بیماری کرونا هستند و هم کمتر ناقل آن به بزرگسالان.

این پژوهش توسط یک تیم ۲۷ نفره متخصصان بیماری‌های کودکان از انجمن بیماری‌های کودکان فرانسه میان ۱۴ام آوریل و ۱۲ام ماه مه روی ۶۰۵ کودک زیر ۱۵ سال در منطقه «ایل دو فرانس» انجام شده که یکی از بیشترین موارد ابتلا به کرونا را داشته است.

پژوهشگران کشف کرده‌اند که حدود ۵۳ درصد کودکانی که در معرض ویروس کرونا قرار گرفته بوده‌اند، هیچ‌گونه عوارضی نداشته و باقی ۴۷ درصد آن‌ها تنها عوارض ملایمی از خود نشان داده‌اند. به دنبال انتشار این گزارش، پرفسور رابرت کوهن، هماهنگ کننده این پژوهش به نشریه «لوُ پاریزین» گفت: «آزمایش نمونه ترشحات بینی  ۱.۸ درصد کودکان در جریان قرنطینه مثبت بود.» 

«اما با مطالعه بیشتر روی این موارد واقعا شگفت‌زده شدیم که تنها ۰.۶ درصد این موارد به دیگران سرایت کرده است.»

«افزون بر این، در نُه مورد از ده مورد، این بزرگسالان مبتلا به ویروس بودند که آن را به کودکان سرایت دادند تا عکس آن.»

اما شواهد مربوط به کووید-۱۹ و کودکان همچنان مورد اختلاف‌نظر است. در یک پژوهش که در ماه آوریل در آلمان منتشر شده، آمده که کودکان می‌توانند به همان به میزان بزرگسالان ناقل بیماری باشند.

در بریتانیا، مقامات بهداشتی گفته‌اند ویروس کرونا تنها خطر «بسیار اندکی» برای کودکان دارد. 

دکتر کوین مورگان، کارشناس روانشناسی آموزشی در دانشگاه یونیورسیتی کالج لندن می‌گوید، پیامد دور بودن از محیط آموزشی برای مدت طولانی «صد در صد» بدتر از عواقب کووید-۱۹ است.

او در اوایل ماه جاری به نشریه ساندی تایمز گفت: «همه ما می‌دانیم بازی چه تاثیر مهمی در رشد کودک دارد. اگر نتوانند با دوستانشان بازی کنند سلامت روانشان به خطر می‌افتد.»

«به احتمال قوی کودکان با آموزگارانشان ارتباط محکمی دارند که (در قرنطینه) از تماس با آن‌ها محروم می‌شوند.»

روز سه شنبه، دو آموزشگاه در استان «یورکشِر» بریتانیا به خاطر یک مورد ابتلا به ویروس کرونا به مدت یک هفته تعطیل شدند.

© The Independent

بیشتر از جهان