تمدید ممنوعیت ورود کارگران خارجی به آمریکا

۵۰۰ هزار فرصت شغلی برای آمریکایی‌ها خالی می‌شود

زندگی شغلی ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا تحت تاثیر بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ قرار گرفته است-David Dee Delgado /Getty Images via AFP

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا محدودیت‌های ورود کارگران خارجی به آمریکا که در ماه آوریل، همزمان با شیوع کرونا در سراسر آمریکا وضع کرده بود، را تا پایان سال جاری تمدید می‌کند. این اقدام به گفته مقام‌های رسمی دولت موجب دسترسی آمریکایی‌ها به بیش از ۵۰۰ هزار شغل خواهد شد. 

مقام های رسمی آمریکا به خبرنگاران گفته‌اند که او به زودی با امضای فرمانی اجرایی، این محدودیت ها را تمدید خواهد کرد. یکی از مقام‌های آمریکا، گفته « صراحتا بگویم، آقای ترامپ در سایه بیکاری گسترده و روزافزون» در ایالات متحده به علت کووید- ۱۹، چنین تصمیمی گرفته است. مشاور آقای ترامپ همچنین گفته این اقدام به آمریکایی‌هایی که در پی اپیدمی عالم‌گیر از کار بیکار شدند، کمک می کند تا به ۵۲۵ هزار شغل دسترسی پیدا کنند. 

پرزیدنت ترامپ شامگاه شنبه در گردهمایی کارزار انتخاباتی خود گفت دولتش تلاش می کند، اقتصاد آمریکا را از رکود اقتصادی ناشی از اپیدمی کرونا خارج کرده و به سرعت بازسازی کند. 

تحلیلگران دولتی و مستقل می گویند، تاکنون دست کم ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا در جریان اپیدمی عالمگیر از شغلشان را از دست داده‌اند. 

بخشی از برنامه احیای اقتصادی آقای ترامپ، به نظر ممنوعیت ورود کارگران خارجی به کشور برای انجام کارهای فصلی و موقتی است. 

 فرمان اجرایی او کارگران مهمان را از گرفتن گرین کارت باز می دارد و انتظار می رود طیف وسیعی از نیروی کار خارجی، از کارکنان عالی رتبه و مدیران ارشد گرفته تا کارگران محوطه سازی و دارای مهارت پایین را در بر گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته مقام های رسمی، این فرمان البته، کارگران رستوران ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد و شامل حال کارکنان صنعت هتل داری و گردشگری نمی شود. 

این در حالیست که دمکرات‌ها، از جمله جو بایدن، نامزد احتمالی این حزب، سال هاست سیاست‌های سرسختانه مهاجرتی آقای ترامپ را مورد انتقاد قرار داده‌اند. 

معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا، در بیانه‌ای گفت: «وحشت پراکنی، بیگانه هراسی، و نژادپرستی از اصول بی‌شرمانه سیاست‌های مهاجرتی و پناهندگی ترامپ هستند.»

آقای بایدن افزود: «دونالد ترامپ به وضوح نشان داده که معتقد نیست کشور ما باید جایی برای پناهندگی باشد. او آمار پذیرش پناهجویان را تا بیش از ۸۰ درصد کاهش داده و درست هفته گذشته مقررات غیراخلاقی و احتمالا غیرقانونی را صادر کرد که اخذ صلاحیت محافظت در آمریکا را تقریبا برای همه پناهجویان غیرممکن می کند.» 

او در ادامه گفت: « او به شکلی بی رحمانه هزاران کودک را از والدینشان جدا کرده، درصد بود تا از پناهندگی قربانیان خشونت های خانگی و باندها جلوگیری کند، ضمن این که توانایی اعضای جامعه دگرباش ( ال جی بی تی)‌، یک گروه ویژه آسیب پذیر در بسیاری از نقاط دنیا، را برای اخذ پناهندگی در آمریکا به شدت محدود کرده است. » 

© The Independent

بیشتر از جهان